3377
Sök

Styling tips Trim tips saab 9000cd?

1 585 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
Hejsan!

Skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra med en Saab 9000cd 1991 röd för att få den till att se häftigare ut?. Sen skulle jag vilja höra fins det inget man kan göra för att få lite mer pulver i motorn? Tycker 150hk är sjukt lite för en så passa tung bil:/
Vet att man skulle haft en turbo men har inte råd med en turbo bil just nu! Så får bli det lite senare. Så vad ska jag göra med bilen för att den ska gå lite bättre och se lite häftigare ut? Några förslag? Har redan monterat ditt ett JR open air kit och har även en 5" japs dämpare som ska på snart. Men fins det något mer? har nätat grillen och ska sätta ditt vita blinkers fram och på sidorna sen ligger även planerna att tona rutorna och på med ett par svarta 17" fälgar till sommaren. Och även en dekal i fram rutan. Men fins det inget snyggt kjol paket?
tacksam för all hjälp jag kan få

SORRY för att den kanske ligger under fel kategori
Senast redigerat av Jolle87 (21 januari 2007)

845 Inlägg
21 januari 2007
leta runt på lite bilsidor finnsalltid folk som trimmar en saab sugmotor nånstans eller nån hära. men utseendet kan du köpa sänkningsats, nya fräsiga fälgar tona rutorna eventuellt kjolpaket, lite sånt smått å gott. vita blinkers, skullle tippapå att d eär gula blinkers på dendär.. lite sånt smått å gott smile

461 Inlägg
21 januari 2007
som sagt, vita blinkers, tona rutorna, fälgar, sänka, lacka bromsok, lacka ner stötfångare, vinge om du hittar nån clean, ta bort torkararmar för lampor om du har det, ta bort emblem, lacka grillen om du inte gjort det, led kitt.

sen för motorn, sportsystem hella vägen, extractor rör, planna/porta toppen, vassare kam, insug, sen är det alltid snyggt att fräsha upp motor rummet med silicon slang, och puts på grejerna.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

26 Inlägg
21 januari 2007
om du har pengar till allt det där bland annat kjolpaket så kunde du väll köpt en turbo istället och varit sleeper ett tag tills du hade råd att styla den!  wink

Satsa på dig själv, gå och runka i motvind!

1 585 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
hehe mjo det är sant håller med dig men nu är det så att jag fick bilen till ett sjukt bra pris så därför jag kanske har råd att göra lite mera på bilen men aja tack för svaren allt lutar mot att sälja bilen och köpa en turbo och fixa den istället..

26 Inlägg
22 januari 2007
Jolle87 skrev:
hehe mjo det är sant håller med dig men nu är det så att jag fick bilen till ett sjukt bra pris så därför jag kanske har råd att göra lite mera på bilen men aja tack för svaren allt lutar mot att sälja bilen och köpa en turbo och fixa den istället..

Låter klokt om jag får säga det själv.

jag har själv en Saab 9000 turbo och det är helt klart roliga bilar, framförallt är dom bekväma oxå.

Satsa på dig själv, gå och runka i motvind!

10 Inlägg
4 april 2008
Tjenare folket! Jag är jätte nybörjare på hela den här grejen! Därför får ni ursäkta om jag hamnat fel men tyckte ämnet verkade ganska rätt. Jag har en trevlig Saab 9000 cse 2.0 år 95-. Jag har haft den ett tag och tro det eller ej trotts lite krångel i början älskar jag bilen och har nu fått för mig istället för att byta bil vilja fixa till denna (för åldern) underbara bil. Kan någon hjälpa mig lite med lite sidor jag kan gå in på (som man kan lita på suttit och letat men hittar inget seriöst) med allt ifrån sänknings satser till att ge den lite mer kraft, precis som Jolle skriver är det en tung bil på lite hästar. Det hade varit trevligt att kunna i alla fall racea lite med den:P haha. Det är kanske någon av er som har egna tipps och trix? Allt ni kan ge mig blir jag jätte glad för tack på förhand.
MVH Sebbe.

1 002 Inlägg
4 april 2008
Skulle rekomendera att skaffa dig en cd med turbo istället.. själv har jag en 9000 CD 2.3 T, nedlackade kjolar från fabrik, samt all utrusting utom taklucka..smile till salu är den me..

...

Sök