26 augusti 2019
Trådstartare
Jag har sagt det förr o säger det igen. Ingen vet problemens omfattning/frekvens. Allt är höftningar. Allt, oavsett höftningens riktning. De otaliga källorna du nämner kan i själva verket vara några få grundkällor men det är olika individer som uttalar de. Att VAG lägger locket på är givet. Att de som drabbas (låt oss säg en oberoende handlare) skriker högt kan man förstå till 100%. Jag är tämligen övertygad om att alla större problem som nämnts hittills (oljetörst & DSG) är mycket reella o förmodligen betydligt mer frekventa än vad som förväntas av ett "premium" fabrikat, men hur hög denna frekvens (risk att drabbas) är vet vi inte (då behöver vi ha tillförlitlig statistik, men vem skall man fråga? VW kommer inte svara, en oberoende verkstad blir oxå fel, blir lite som att fråga hur många som är sjuka av patienterna på ett sjukhus, skall vi gissa 90%?), det är bara gissningar/höftningar. Men det är alltid de som skriker högst som hörs mest, o skriker samma personer högst hela tiden så kan problemen helt plötsligt vara "oändligt stora", det är lite det som hänt/händer på detta forum. Jag tycker att de sk "VAG-hatet" måste balanseras, betraktas lite mer nyktert. Jag hade förväntat mig att betydligt fler individer, o då andra än de vanliga, tar "chansen" att ventilera sina åsikter.
Syftet med tråden är att samla alla problem i en samma o tråd och inte förpesta varenda köptråd, det måste väl även du kunna skriva under på? Lite bättre ton o balansering i ämnet tjänar alla på, det förändrar inte det faktum att produkterna kanske inte är de bästa, men gör iaf forumet trevligare.