Kommer en lite mindre och mer detaljerad uppdatering nu. Ni får säga vad som föredras, en hel hög med mindre (mer detaljerade) uppdateringar eller om det är resultaten som lockar.
Anyway. Har blivit lite lite gjort med bilen i några dagar nu pga strul med brukisen (volvo v70 -99) så jag har lagt tiden där + att det har varit mycket med plugget. Men idag har det blivit lite gjort iaf, jag började med infästningarna för rullburs stöttorna bak idag.
Jag började med att kapa till en form som passade mot hatthyllan, brandväggen och fjädertornet för att ha en stabil infästning. Detta gjordes av överblivet ram material (s355 100 x 50 x 4). Men då jag bygger med ram så vill jag ha en stabil koppling till den med, så från baksidan av dem ska det gå stöttor ner till ramen (samt ett kryss i framtiden för stabilitet i sidoled)
De två plattorna punktades sedan fast i en bit 20x20x1.5 för att hålla dem på rätt plats och i samma plan.
Sedan kapades två kanske inte jättefina hål i den framtida brandväggen för att kunna mata igenom rören
Rullbursrör kapades även till, och punktades fast i de plattorna jag precis hade gjort
Allt kunde sedan tas ut och helsvetsas där jag kom år bättre
Använde sedan svetsprimer på dem ställena jag inte kommar att komma åt senare för att måla men kanske måste svetsa på
Efter det var det bara att sätta tillbaka allt i bilen och svetsa fast det
Brandväggen lämnades o-gjord tills nu just pga att jag skulle kunna komma åt bättre att svetsa
Allt detta tog ca 3 timmar att göra men säker lika lång tid att klura ut hur man skulle göra det och vad som var bästa sättet