avråder att ha kvar b23a motorn för det krånglar till allt extremt..
dels kan du inte köra förgasaren som sitter den är bara att kasta. finns alternativa lösningar på den delen som inte är allt för krånglig. men mer krångligt än att byta motor till en B234F sen måste antingen kolvarna svarvas ner eller bytas mot kolvar med utag för ventilerna. för dom kommer annars ta i. sen är det så klart helt annant insug och grenrör. men att kasta i en B234F ihop med motorelen från en 240 från 88b och nyare är en enkel väg att gå inte alls krånglig. betydligt snabbare och smidigare och garanterat billigare. fast personligen skulle jag lägga ner 16v helt och direkt gå på en B230Fk/ft en sån har gott om vrid på låga varv. lätta att få tag på och går utmärkt att använda 240 motorel för ända målet även om ett spridarmotstånd måste lödas in och lmm sladden eventuellt behöver förlängas. att köra orignal sprut på en B23A från en b234f är otroligt krångligt då det inte finns något förberett för vevaxelgivaren
Kör fort så hinner inget hända...