chrizz skrev:
Jag kan tänka mig FWD nån gång igen, dock vill jag inte ha RWD. Verkar livsfarligt, och quattro är minst lika roligt eller roligare och samtidigt säkrare.
Visst slänger arslet lite på quattron även vid normal körning, men det känns stabilt trots allt att den slänger lite åt rätt håll istället för att man bara glider rakt fram. När baken slänger och man svänger hjälper dessutom ESP till direkt och hjälper en runt i svängen. Det i kombination är nog oslagbart... känns riktigt fint när det är snorhalt, trotts att jag har 17" hårda friktionsdäck på.
Edit: den drar lika mycket som min gamla 9-3:a med steg 3 (250hk ungefär). Ligger runt 0.7 landsväg.
Lät lite som att du säger emot dig själv där.
Du gillar inte när det bara glider rakt fram när det släpper, men du kan tänka dig FWD igen fast inte RWD?
Det är ju med FWD som det bara glider rakt fram, medan du med RWD slänger lite med baken.
Kan tänka mig att med en motorstark bil så är fyrhjulsdriften skön. Jag hade inte velat ha en stark bil med framhjulsdrift utan då ser jag RWD som en fördel om det inte är är quattro eller liknande då.
Senast redigerat av John87 (22 januari 2007)
Pojkar kör turbo. Män kör V8.