Dåså, dags för uppdatering igen!
Skulle ha kommit en tidigare, men lite tjorv, sen cruising och sen pollenattack så har energin vart lite låg.
Som tidigare nämnt så var planen att hitta montering för boxen och lite annat pill, montering gjordes med hjälp av kardborreband och under mattan på passagerarsidan. Perfekt? Nej, men fullt dugligt och så sitter den fast bra nog!
Råttboet av kablar är hemskt, må städas upp rejält här i framtiden..
Därefter så blev det dags för en liten enklare tvätt och röjning, så dammsög igenom bilen, torkade med lite interiörrengöring samt tvättade av bilen med avfettning. Riktig tvätt skall dock ges inom kort!
Drog även ut USB kabeln för MaxxEcut genom handskfacket så den gömmer sig lite.
Passade även på att montera ena stickern från Saitoworks och satt ju fint!
Här började dock strulet igen.. Efter bilen var tvättad så drog jag igång bilen med check engine light och varningdelux i ECU't. Gissa vad? Jo IAT sensor error..
Gjorde några omstarter för att se om jag kunde hitta någon skillnad, men ack samma problem. Detta var då torsdagen, och cruisingen som skulle bli provturen var på lördag.
Fredagen tog jag inga bilder tyvärr men den gick åt helt åt felsökning, vi tog en annan box, en annan sensor, kopplade bort kablarna, mätte Ohm, allt såg bara rätt ut, men ingen skillnad så fick kasta in handduken för att kunna köra på cruisingen litegrann och drack öl istället.
Fick iallafall åka med polarens ER34 så det var ju inte helt synd om en
Därefter på söndagen, fylld av bakishet, så tog jag mig iväg till garaget. En polare hade en gammal MaxxEcu härva som jag fick plocka en pin ifrån, så sagt och gjort hämtades härvan, stiftet pinnades ur med kabel och slog samman det med en ny kabel som drogs utanför bilen för test. Jag tog även sensorjord på nytt och kopplade in allt i IATen och det fungerade!
Låter snabbt, men tog en förbannad tid.
Kabeln drogs därefter om och allting verkar nu snurra, så håller tummarna att det fortsätter fungera bra.
Även här kunde en liten provtur tas vilket alltid gör en glad att det fortsätter funka.
Dock så ska de ju aldrig gå nå bra, så nu verkar urtrampningslagret bli dåligt, men det håller inte emot att mappa och bruka bilen iallafall i sommar, så blir att riva lådan i vinter och byta det där jäkla lagret..
Nu väntas en vecka jobb i Sthlm, därefter en helg i garaget att säkerställa så allting fortfarande fungerar som förväntat, och går det som det ska är det mappning tisdag och förhoppningsvis blir det inget hål i motorhuven..
Fridens!