Började med att plocka loss bakfjädrarna och sänka ner bakaxeln. Borrade ett hål i centrum till övre fästet på bälgen. Bak gick väldigt smidigt att byta ut till bälgar, de färdiga fästena passade perfekt både fram och bak
Bakre bälgarna på plats och färdiga. Alla skruvar säkrades med loctite. Alla kopplingar tätades med loctite 577 istället för gängtejp som inte rekommenderas.
Påbörjat byte för frambäljarna. Skruvade fast alla fästen på bälgarna, drog fast övre fästet i hålet där dämparen satt, tröck upp bärarmen så jag kunde justera och placera undre fästet där den skulle vara och markerade vart jag skulle borra. Sen var det bara att skruva ihop allt.
Klart förutom att fästen för dämparna fram skall svetsas/bultas dit så jag kan montera dom. Vilar på genomslagsgummina runtom på bilen. Fram återanvändes originalen, bak bytte jag till 61mm från biltema.
Sedan började jag i skuffen, borstade rent allt och lackade med hammarlack för att få en fräschare yta, även en yta som ljuddämpningsmattor kan klistras på. Hade ett gäng mattor låg som jag passar på att använda på denna. Började först med att tillverka ett litet lock eftersom det ena saknades. Jag tog även bort det gamla kittet och tätade alla skarver med nytt kitt. Så nu ska den vara tät, kom in en del vatten när man åkte i regn.
Som det såg ut innan
Här har jag börjat klistra dit dämp-mattorna!
Får se om det gör någon skillnad sedan, märks att plåten blir betydligt styvare. Även under baksätet har jag lackat och och skall klistras dit dämp-mattor.
Även vid bakpartiet så byttes kittet ut så det skall även vara tätt där nu, sen lackades det om.
Ungefär såhär långt jag kommit, så nästa session så blir det att klistra dit mattorna under baksätet där det går. Har även börjat rensa lite i elsystemet, elen till luftfjädringen är färdig, snart skall det börja dras el för ljud
Hoppas ni gillar det