God dagens! Är det någon som fortfarande kikar på denna gamla tråd? Dåligt med uppdateringar men de blir väll så när man har för mycket projekt och för lite tid.
Såklart är den inte såld. En polare ville åka Anz på balen så de vart ett ryck med att dra fram den ur vinterförvaringen. Startade på klicket fast den stått sedan i höst
Glömmer bort att ta bilder men nån enstaka vart de iallafall. Mk18orna hamnade på 945an jag har så monterade några 18R i använt skick kan man säga. Sedan en rejäl tvätt som inte vart gjord på länge
Sedan vart de lite allmän puts på monitorn. monterade motorrumslampa som jag haft liggandes länge. Dock passade den inte i huven som på de andra bilarna jag haft. Skiljer de något på årsmodeller?
Sen har jag länge funderat på Addon men aldrig tagit tummen ur. Kom över ett par addon fram till bra pris. Inte perfekt skick, sprickor och slitna med lite spackel och färg vart de bra. Inte perfekt men duger helt klart. Färgen hade utgått hos Volvo så de vart beställa hos färghandlare. Vart spot on.
Test monterar
Sen något som jag aldrig tagit tag i är att kåpan för bogersingsögglan vart lackad blanksvart. Hade en kalsong blå och i brist på rätt färg vart den blanksvart. Men nu hade ja lite färg över så även den vart i rätt kulör. Väldigt skönt
Och tillslut bestämde jag mig, skärmkromet som som samlat damm i flera år fick monteras. Tanken var att de skulle på den vita 744an i Barnfind tråden men det står stilla med den så just nu får kromet användas på anzen så länge. Limma dit och det vart över förväntan. Gjorde sig bra. 945an i bakgrunden, -98 Ftt bruksbil i nästan samma kulör som anz
Och så vart det, skruvat ner coilsen nästan det som går. Lite väl låg för att åka här uppe i Västerbotten men ville vara lägst bland bilarna på Balen och det var jag nog också, de flesta åkte jänkare eller andra klassiker. Nummer 34 i rutan är kö numret, va väll kring 40 bilar
För dom som har ögat med sig så har vindavvisare till takluckan hittat dit, hade en liggandes och ville prova. Även den satte sig bra så den får bli kvar en stund.
Som syns på bilderna sitter det nån form av Executive kromlist på ens framskärmen. Denne är från biltema som prototyp. Inte fått tag på den riktiga. På håll eller bild ser de bra ut så svårt att bestämma mig att köra med de tills man kommer över riktiga.
Det finns lite fler planer för sommaren. Bakaxel måste bytas. Varvar på tok för mycket just nu. Sedan måste jag göra något åt inredningen då den är väldigt tråkig. Sliten och lösa delar Samt saknas mycket små detaljer. Lär eventuellt hända mer beroende på vad man kommer över för grejer. Men ska försöka uppdatera om de fortfarande är något som kikar här xD