Här kommer en projekttråd om min ford 1947 pickup. Har hållit på med den i två år nu så uppdateringarna kan nog gå ganska snabbt. Men har tagit en hel del bilder. Sen får vi se om folk tycker det är intressant att följa
Tanken var att göra en snabb renovering under vintern och åka patina stuk nästa sommar. Men det gick snett nästan direkt.
Så såg den ut i trädgården hemma hos säljaren!
Obligatorisk hämtbild!
Hyrde garageplats av motorklubben hemma och fick köpa en nyrenoverad cheva 350 av en som flyttade ut. Perfekt till mitt projekt och det första som fick flytta in på min garageplats.
Sen var det bara att börja plocka in bit för bit och börja slipa. Först in var en bakskärm.
Sen kika över flaket lite.
Bort med plåten på flaket och dit med en ny. Hör är en av dom stora missarna jag gjort, men eftersom den var tänkt att bli en riktig bruksbil så kändes det vettigt. Men skulle ju ha struntat i plåten på flaket och lagt trä direkt. Nu blev det lite dumt. Men men i slutändan blir det nog bra.
Dessutom skulle jag ha kört plåtarna i En pullmax eller sick & fals maskin. Men nu blev det en annan lösning som gick snabbare på den tänkta brukspickupen.