Okej nu är bilen hemma och den startade flera gånger i sedan igår startade den inte å inte idag heller har testat startgas rengjort fördelarlocket och kontaktytorna samt stiften men inget liv. När ja hade dän fördelaren så rann det ut olja där och undrar varför de gör det? Kan det vara vevaxelgivaren som får bilen å inte starta? Volvo 760-90 v6 det handlar om
Okej nu är bilen hemma och den startade flera gånger i sedan igår startade den inte å inte idag heller har testat startgas rengjort fördelarlocket och kontaktytorna samt stiften men inget liv. När ja hade dän fördelaren så rann det ut olja där och undrar varför de gör det? Kan det vara vevaxelgivaren som får bilen å inte starta? Volvo 760-90 v6 det handlar om
Kan vara så den startar inte om den är kass
Nä ja får nog ta å byta den, just nu håller ja på å plockar isär bakvagnen för blästring å lackering å ska byta bussningar men hittar ingenting gällande bussningar till multilink MK1 vet du något ställe man kan kolla? Ja ska ringa till Volvo hade ja tänkt
Okej nu är bilen hemma och den startade flera gånger i sedan igår startade den inte å inte idag heller har testat startgas rengjort fördelarlocket och kontaktytorna samt stiften men inget liv. När ja hade dän fördelaren så rann det ut olja där och undrar varför de gör det? Kan det vara vevaxelgivaren som får bilen å inte starta? Volvo 760-90 v6 det handlar om
Kan vara så den startar inte om den är kass
Nä ja får nog ta å byta den, just nu håller ja på å plockar isär bakvagnen för blästring å lackering å ska byta bussningar men hittar ingenting gällande bussningar till multilink MK1 vet du något ställe man kan kolla? Ja ska ringa till Volvo hade ja tänkt
På Volvo finns inte alla men många och på min gamle axel så skulle det kosta med Volvo rabatt 10000 kr för nästan alla bussningar, så bytte till mk2 på min, finns ett företag i England som hade polyuretan bussningar till mk1 axlarna om jag inte mins helt fel . Jag bytte som sakt till 960 bakaxeln dock så har jag 960 framvagnen nu också så
Nä ja får nog ta å byta den, just nu håller ja på å plockar isär bakvagnen för blästring å lackering å ska byta bussningar men hittar ingenting gällande bussningar till multilink MK1 vet du något ställe man kan kolla? Ja ska ringa till Volvo hade ja tänkt
På Volvo finns inte alla men många och på min gamle axel så skulle det kosta med Volvo rabatt 10000 kr för nästan alla bussningar, så bytte till mk2 på min, finns ett företag i England som hade polyuretan bussningar till mk1 axlarna om jag inte mins helt fel . Jag bytte som sakt till 960 bakaxeln dock så har jag 960 framvagnen nu också så
Ahaa bytte du till multilink MK2 då? Eller bara en tidigt 960 multilink? Passar mk2 rakt på?
Nä ja får nog ta å byta den, just nu håller ja på å plockar isär bakvagnen för blästring å lackering å ska byta bussningar men hittar ingenting gällande bussningar till multilink MK1 vet du något ställe man kan kolla? Ja ska ringa till Volvo hade ja tänkt
På Volvo finns inte alla men många och på min gamle axel så skulle det kosta med Volvo rabatt 10000 kr för nästan alla bussningar, så bytte till mk2 på min, finns ett företag i England som hade polyuretan bussningar till mk1 axlarna om jag inte mins helt fel . Jag bytte som sakt till 960 bakaxeln dock så har jag 960 framvagnen nu också så
Ahaa bytte du till multilink MK2 då? Eller bara en tidigt 960 multilink? Passar mk2 rakt på?
Okej tänkte ja ska åka och hämta en på skroten nu vad behöver jag ta med mig för att få med allt dom infästningsplåtarna är dom samma eller måste ja ta med dom oxå och är allt bara att skriva ner eller behövs vinkelslip?
Okej tänkte ja ska åka och hämta en på skroten nu vad behöver jag ta med mig för att få med allt dom infästningsplåtarna är dom samma eller måste ja ta med dom oxå och är allt bara att skriva ner eller behövs vinkelslip?
Allt är uppskruvat, tipps är att ta med två bra pallbockar om man inte får låna en truck på skroten, sen lossa handbromsvajern och ta med den hel också dom skiljer sig lite. Annars är det bara att skruva ner den, ända du behöver tänka på är att med den axeln är bredare än 760 axeln så v70 fälgar passar utan spacerplattor,
Okej tänkte ja ska åka och hämta en på skroten nu vad behöver jag ta med mig för att få med allt dom infästningsplåtarna är dom samma eller måste ja ta med dom oxå och är allt bara att skriva ner eller behövs vinkelslip?
Allt är uppskruvat, tipps är att ta med två bra pallbockar om man inte får låna en truck på skroten, sen lossa handbromsvajern och ta med den hel också dom skiljer sig lite. Annars är det bara att skruva ner den, ända du behöver tänka på är att med den axeln är bredare än 760 axeln så v70 fälgar passar utan spacerplattor,
Hahha de var en utmaning å skruva ner den kan ja säga men att mig bra å den nya axeln är hemma nu å ska börja fixad med
Ja ser att du köpt massa nya bultar å muttrar från Volvo bland dina bilder va är artikelnummer på den påsen eller hur hittade du dom?
Köpta på Volvo nya skruvar är aldrig fel
Lite dålig på hur de funkar går du in på Volvo då eller var går du in på för om man söker på deras hemsida hittar man ju inget lite förklaring på hur de funkar hade varit fint
Ja ser att du köpt massa nya bultar å muttrar från Volvo bland dina bilder va är artikelnummer på den påsen eller hur hittade du dom?
Köpta på Volvo nya skruvar är aldrig fel
Lite dålig på hur de funkar går du in på Volvo då eller var går du in på för om man söker på deras hemsida hittar man ju inget lite förklaring på hur de funkar hade varit fint
Jag åker till jobbet (Brandt lastvagnar) går över till PV sidan och så löser reservdelsmanen rästen