Kan ju även vara en B5204T3 med Motronic4.4. Den motorn satt i S/V70 i italien och lämnar 225hk/310nm. Dvs snarlik effekt som 850 2.3T5, men trevligare karaktär(imo) och modernare styrsystem.
Men, som svar på ordinarie frågan; Ja, teoretiskt kan du köra "vilken T5 motor som helst" på vilket 5-cyl turbo styrsystem som helst. DOCK, lär givetvis programvaran anpassas för motorn i fråga.
Dom flesta väljer M4.3 dock, och då helst från -95. Varför? Det är simpelt att koppla in, och dom har ingen startspärr som senare årsmodeller och styrsystem, samt att det redan är anpassat för <225hk-motorerna som man (oftast)använder i 2/7/900-serien, iom. effektgränsen. Bara att smacka dit och tuta och köra. Nackdelen är att dom inte "går" att mappa, så man är rätt begränsad där.
M4.4 är nästan lika simpelt att koppla in som M4.3(man behöver flytta över OBDII-interfacet också), men då får man bråka med startspärren. Många fördelar med M4.4 över 4.3(bl.a. full mappning), men som sagt, man måste bråka med startspärren...
ME7 är ännu värre att både koppla in och få att fungera. Mycket svårare att ta sig förbi startspärren än på M4.4. Man behöver således plocka mer el och delar från donatorbilen än motsvarande M4.3/M4.4
Ännu senare styrsystem har jag ingen direkt koll på, men törs nästan lova att dom är ännu värre än ME7.
Det "bästa" är givetvis ett eftermarknadssprut som man har full kontroll över.