3680
Sök

Köpråd: Köp/privatleasing av "fetare bil" i dessa tider?

56 Inlägg
20 april 2020
Trådstartare
Hej!

Har fått en ny tjänst och känner att det är dags för något nytt efter flera år med min V70 D5.

Söker en "fetare bruksbil" av sedan/coupé modell som med rätt fälgar drar blickar till sig och som går att hålla runt litern vid lugn körning.

Automat och fyrhjulsdrift är ett krav, gärna även värmare. Budgeten ligger runt 300-500 tusen.

Det jag är osäker på är just finansieringen. I dessa tider med miljözoner, snabb utveckling av elbilar mm upplever jag en viss osäkerhet kring att köpa bilen på grund av ovissheten med andrahandsvärde. Och har istället börjat överväga privatleasing. Tex Audi har en hyfsad kampanj på A5 Sportback just nu. Kanske kommer det flera nybilskampanjer i och med minska nybilsförsäljning kopplad till Coronaviruset?

Hur hade ni finansierat en bil enligt dessa kriterier? Kom gärna med tips på bilmodeller.

Tack på förhand! smile

4 261 Inlägg
20 april 2020
J4rl skrev:
Hej!

Har fått en ny tjänst och känner att det är dags för något nytt efter flera år med min V70 D5.

Söker en "fetare bruksbil" av sedan/coupé modell som med rätt fälgar drar blickar till sig och som går att hålla runt litern vid lugn körning.

Automat och fyrhjulsdrift är ett krav, gärna även värmare. Budgeten ligger runt 300-500 tusen.

Det jag är osäker på är just finansieringen. I dessa tider med miljözoner, snabb utveckling av elbilar mm upplever jag en viss osäkerhet kring att köpa bilen på grund av ovissheten med andrahandsvärde. Och har istället börjat överväga privatleasing. Tex Audi har en hyfsad kampanj på A5 Sportback just nu. Kanske kommer det flera nybilskampanjer i och med minska nybilsförsäljning kopplad till Coronaviruset?

Hur hade ni finansierat en bil enligt dessa kriterier? Kom gärna med tips på bilmodeller.

Tack på förhand! smile

Känner du dig väldigt säker på att få behålla jobbet och inte bli varslad är det inget att oroa sig förr. Många som blir varslade pga *arbetsbrist* är du ganska säker på att du kommer få behålla jobbet så slå till, men visst dessa tider ska man kanske lugna sig lite och vänta några månader så att läget stabiliserar sig, bilarna kommer finnas där^^ leasing är ju jobbigt då du måste välja hur mycket du tänker köra, sen får du pröjsa för skador du gör på bilen samt annat, missar du service osv. blancolån? billån? skulle nog satsa mer på blancolån kanske med bra ränta eller nått. grejen me leasing också är att blir du trött på bilfan efter 6 mån så är du låst endå beroende på hur många år du tecknar. Så ta en funderare på vad som passar dig^^ jag själv ser det svårt att veta exakt hur läger ser ut så leasing passar inte mig så bra.

Sök