Har en Volvo valp som har funnits i släkten sen 1988 den börjar bli lite vissen så det var dags för en renovering. Vi har använt den som skogs bil och den kommer få fortsätta med det 😎 Har köpt nya axlar till den från kina Däck är treppador maxi 40" Fälgarna byggs om med nytt centrum och beedlocks, Ramen har jag svetsat upp bytt några fästen och blästrat och pulver lackat, Byggt en hydraulisk handbroms på kardanen, Börjat Svetsa upp karossen , Kommer byggas med orbitrol styrning. Bygget har pågått en stund men här kommer lite bilder
Axlarna är ifrån Kina portal ändarna ser ut som kopior på Volvo men det är grövre drivaxlar diffklump vet jag inte riktigt vad dom har kopierat om det är Ford eller Toyota eller Nissan men det är mekanisk diffspär i
Gjorde fästet till styrkolven idag för att få bra passform mot klumpen så använder jag en passare Kunde bara göra styrstag till en sida för svetstråden tog slut. Har använt ändarna på gamla staget och svetsat på en mutter slipat rent trätt på ett rör svetsat ytter ändan av muttern och styrstaget Dom nya kardanerna kom i veckan med så nu kan man snart börja med dom kommer svarvas en adapter till medbringaren så jag kan köra med Volvos medbringaren