Hej allihopa everybody!
Lite fler bilder lovade jag ju för länge sedan nu, och jag har ju ett par liggandes på lager, skäms nästan lite över att uppdatera så långsamt som jag gör.
Jag är iallafall hyffsat uppe på benen igen och jobbar 50% för närvarande, så de händer lite iallafall
Jag hoppas att ni som läser detta verkligen slipper diskar som spricker för en, det gjorde väldigt ont.
Så då ska vi se vad vi kan hitta för bilder idag att lägga upp så de blir åtminstone något som händer här. OBS givetvis så har jag inte gjort allt detta med diskbråck, har egentligen nästan inte gjort något alls i år pga ryggen. Har helt enkelt kommit längre med bygget bara än vad jag hunnit uppdatera denna tråd.
Framvagnen är ju på bygget, så mycket är vi överens om.
Har planer på ställbara övre bärarmar redan innan då jag även ska köra med coils, så att man kan få caster+camber och rideheight helt finjusterat när det är klart.
Men såhär mycket sticker framdäcken typ ut utanför skärmkanterna som det är nu, de försvinner väl något när man sätter cambern där man vill ha den, men en mildare skärmbreddning lär göras oavsett:
Fram med motorn, på med växellådan, i med hela paketet, börja mät, centrera å dona, sen var det några mer dugliga växellådsfästen på plats:
BTW nämnde jag hur allt lirade med kardanaxeln?
Volvo 740 har en hjulbas på 277cm
Audi S8 D2 har en hjulbas på 288cm
Vad säger ni om oddsen att den automatiska växellådan i en Audi S8 är 11cm längre än en manuell växellåda från en A4?
Vips så slank kardanaxel upp under karossen och passa direkt
Stödlagret är mest tillfälligt just nu så att de inte hänger å släpar i backen osv medans man grejar, dessutom så gjorde jag den exakt centrerad, klappträ som jag är..
Växellådans utgång till bakre diff är ju inte centrerad
Tog mig en bra stund innan jag fattade varför jag inte lyckades få kardanen rak, nästan längre än man törs erkänna:
Sen tänkte jag om det eventuellt är någon som läser detta som har eller känner en som äger en S8 D2?
Det är så att jag skulle vilja ha lite kontrollmått från backen till skärmkant (ovanför däcket) i främre + bakre hjulhus, eller ett annat pålitligt mått från backen till trösklar eller så, så jag kan jämföra med vad jag har.
Jag tycker min 740 blir så hög med S8 grejorna, så jag funderar på om jag råkat lägga på någon cm eller om det bara är fjädrarna som klarar mer vikt än vad 740'n väger
Det är lite synd att det blev så trångt under motorhuven, hade vart rätt fränt med denna setup
(Multirem påhängd för feeling, jag vet att det ej är korrekt remdragning)
Nu måste jag skärpa mig och göra en ny uppdatering till helgen åtminstone.
På återseende!