3590
Sök

Dvd Eller Cd Mp3?

46 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
Hejsan, har en lite fråga vad ni tycker.Ska köpa en ny cd till bilen och funderat på att köpa en dvd för ca 3500?Är det nånting att ha för den summa pengar?Eller ska man satsa på en vanlig cd för runt samma pengar?Skiljer det år själva kvaliteten på ljudet från dvd spelar jömförelse med en cd//SUNQAN

Smålänning
7 887 Inlägg
24 januari 2007
Som vanligt beror det helt och hållet på dina behov. En mp3 cd är ju på ca 11 timmar, och ska du se på film så fungerar ju inte en vanlig mp3 stereo. Men vem vill kolla på film när man kör?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

46 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
Men jag tänkte man kunde spela musiken genom dvd också.Den har ju mp3 funktion mm det också.Men jag undrar om det blir mycket försämring på ljud kvaliten med dvd jämförelse med cd, mp3//SUNQAN

666 Inlägg
24 januari 2007
För 3500 så får du en bra mp3 sterio, me massa lullull, som eq, filter, ställa in massa annat skoj, köper du en DVD så är risken att du inte kan ställa mycket mer än volym, bas och diskant... sen så tror jag iaf att billiga DVD spelare inte kan spela lika högt/bra vid högre volymer som en mp3 CD för de pengarna

//Silver

562 Inlägg
24 januari 2007
som med allt man får det man betalar för... men jag undrar faktiskt desamma

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

draminbil.nu
1 382 Inlägg
24 januari 2007
just att du kör DVD-skiva med mp3 istället för CD-skiva med mp3 försämrar inte kvalitén!
Däremot blir det ju en ganska billig DVD istället för en dyr mp3 för de pengarna..
Själv köpte jag i sommras en DVD för 3200 från pixmania och med mina original högtalare är enda problemet jag har märkt att det tar 10sekunder att "ladda" skivan när man startar stereon.. Det är mer störande än det låter faktiskt! Dock blir det inte så om man kör vanliga cd-skivor i spelaren..

Gas Glad!
251 Inlägg
24 januari 2007
Jag håller på dvdn! big_smile billigt o bra http://www.x3mseller.com/?ProductID=516  big_smile

elle?

Full Gas Spar Tid.. (",)

666 Inlägg
24 januari 2007
ludde__mannen skrev:
just att du kör DVD-skiva med mp3 istället för CD-skiva med mp3 försämrar inte kvalitén!
Däremot blir det ju en ganska billig DVD istället för en dyr mp3 för de pengarna..
Själv köpte jag i sommras en DVD för 3200 från pixmania och med mina original högtalare är enda problemet jag har märkt att det tar 10sekunder att "ladda" skivan när man startar stereon.. Det är mer störande än det låter faktiskt! Dock blir det inte så om man kör vanliga cd-skivor i spelaren..

Det är inte skivan som försämrar kvalitén.... det är mjukvaran/hårdvaran i sterion som gör det, dyrare sterios har bättre kretsar, mer inställnings möjligheter och ånt för att man ska få det att låte bra... men kör man me orginal högtalare så är nog inte skillnaden så jättestor... märks mer om man har bra högtalere  å slutsteg å sånt... min förra sterio och den jag har nu var det sjuk stor skillnad på, jag kan spela dubbelt så och det låter fortfarande klart och fint ur högtalaren, dvs den distar senare

//Silver

VW-driver
291 Inlägg
25 januari 2007
Mp3 är helt klart bättre i dagsläget. Film vill man inte se på när man kör, dvd är mer en stylinggrej idag.

835 Inlägg
25 januari 2007
DVD audio är ju inte helt fel kvalitetsmässigt.

46 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
Okey, har bara blivit mera förvirrad men jag är sugen på  nån av dom hära spelarna.
Cd finna på nardik. se/Bilstero/pioneer/cd spelare/DEH-P75BT CD-Radio heter den.

Dvd finns på steelway.se/Huvudenheter/Indash 71.

Vad tror ni om dom?//SUNQAN

draminbil.nu
1 382 Inlägg
25 januari 2007
silverbird skrev:
ludde__mannen skrev:

Det är inte skivan som försämrar kvalitén.... det är mjukvaran/hårdvaran i sterion som gör det, dyrare sterios har bättre kretsar, mer inställnings möjligheter och ånt för att man ska få det att låte bra... men kör man me orginal högtalare så är nog inte skillnaden så jättestor... märks mer om man har bra högtalere  å slutsteg å sånt... min förra sterio och den jag har nu var det sjuk stor skillnad på, jag kan spela dubbelt så och det låter fortfarande klart och fint ur högtalaren, dvs den distar senare

//Silver

Var något sådant jag försökte då fram smile

Sök