"På en laddplats får endast fordon som kan laddas externt med elektrisk energi för fordonets framdrivning parkeras eller stannas".
Man behöver inte ladda för att få parkera på laddplats. Vad är då skillnaden på "vanliga" bilar och "laddbilar"? Inte undra på att det säljs laddhybrider. Med laddhybrid har man tillgång till fler parkeringsplatser. Som dessutom är gratis(så länge man inte laddar). Ofta finns varken 2- eller 24-timmarsbegränsning av parkeringstiden.
Vän av ordning(i vanliga fall) undrar om det räcker med ett CALIX/DEFA-uttag för motor- och kupévärmare, som är kombinerat med laddning av (fossil-)bilens "vanliga" batteri, för att avgiftsfritt få parkera på laddplats.
Enligt definitionen TF 3 kap § 54 platsar ju fossilbilar in! Utan laddat batteri går det ju inte att framföra ett fordon = (fossil-)bil!
Jag tror att eftersom du frågar, så är det inte en rimligt tolkning av lagen. För det inser nog du också. Du skulle ladda ditt startbatteri som inte i sig är det essentiella i framdrivningen av bilen utan enbart, i princip, används för uppstart.
Jag tror att eftersom du frågar, så är det inte en rimligt tolkning av lagen. För det inser nog du också. Du skulle ladda ditt startbatteri som inte i sig är det essentiella i framdrivningen av bilen utan enbart, i princip, används för uppstart.
fast den kan användas för framdrivning utan minsta problem..iaf på en manuell bil.. frågan är mer hur dom avgör vad som avser deras tolkning... betyder det att bilen måste vara registerad som ett hybrid eller el eller räcker det med att den har framdrivning av el? är rätt vanligt i staterna att bygga elbilar av det mesta konstiga.. allt från gamla baggart ill modernare bilar.
oftast någon motorn från någon rostig gamal tesla eller dyligt.