Det finns få saker jag verkligen är kritisk till vad gäller SAAB men det är två saker! Dels är det värmekranens placering på 9-5og dels är det denna förbannade gummiliknande ytskiktet på inredningsdetaljer som dörrhandtag och instrumentpanelen. Vad är det till nytta för? Någon ingenjör från SAAB som ligger bakom den idén, kontakta mig omgående för samtal!
Well jag har påbörjat lite lackeringsjobb på interiördetaljer samt grillen. Vissa kanske nu tänker "haha hon kan inte ens lacka med sprayburk för det är ju apelsinskal i lacken" .. men nu är det som så att det är en hobbylack med struktur av hammarlack. Så det ska faktiskt vara sådan struktur. Och snygg som satan blir det dessutom. Jag vill ha en lite rå, industri-look på grejerna så det här blir awsome! Tyvärr tog färgen slut för tidigt så jag han inte med alla delar.
Delar som ska lackeras med denna lacken är Grillens kromsarger (3-delar)
Intrumentpanelen
Sargen kring klimatanläggningens panel
En täcklist under stereon
Invändiga dörrhandtag
Det som är gjort hittills
Grillens stora mittendel klar
Dörrhandtagen bak
Dörrhandtag till bakdörrarna in progress...
Dörrhandtag till bakdörrarna in progress...
Kromgrillen som förvandlas till grafit-grå grill, blir snyggt!
Ett av handtagen på plats, till och med bättre resultat än jag förväntade mig.
Första bilden på min 9-3 Aero EspressoBlack och 9-5 TurboSedanen tillsammans <3
Fruktansvärt dålig närbild
Snyggt resultat, dock ska de svarta plastdetaljerna i grillen putsas sedan ska jag dra över bilen med en polering.
Ovant att köra utan delar som panelen till klimatanläggningen, instrumentbrädans sarg osv...
Alltid en besvikelse när man inte hinner klart grejer man bara vill få ordning på, men ska försöka se om jag kan få klart detta på måndag. Imorgon ska jag infröskaffa mer färg. Har emellertid ett ytterst kort busspass imorgon kväll så för att slippa åka fram och tillbaka så kanske jag tar detta på måndag, eller inte. Well vi får se! Är taggad på att få det klart