Hej!
Äntligen dags igen! Modifikationerna har denna gång varit väldigt omfattande, varför det också tagit lång tid. Min målsättning är att få ut uppdateringar betydligt mer frekvent framöver. Jag hoppas att ni uppskattar ändringarna denna gång, jag har jobbat hårt och länge med denna version.
Utöver dessa punkter så har jag gjort mängder av småjusteringar och ändringar, bland annat i design, både på desktop och mobilen. Jag har många fler idéer kvar som jag vill implementera, men vid något tillfälle måste jag ändå lugna ned mig och släppa det som är klart :)
Tveka inte att höra av dig ifall du hittar du något som inte fungerar. Skicka gärna ett meddelande på
Facebook så kan vi ha en smidig dialog och lösa problemet snabbt! Tack på förhand! :)
Nyheter i stora drag:* Stora förändringar i koden för att modernisera grunden samt bättra på prestanda, säkerhet och framtida möjligheter.
* Nya servrar. Jag har under en längre tid fasat ut och pensionerat flera gamla servrar som sajten körts på under åren, och ersatt de med nya modernare lösningar. Nu har jag äntligen ersatt de sista gamlingarna också (bland andra en trogen Dell som tjänstgjort dygnet runt sen 2007!). Sajten körs nu på några helt nya fina servrar som jag hoppas ska tjäna oss väl och problemfritt i år framöver.
* Ny look på bilsidan och även en helt ny teater-visning av bilder som framför allt i mobilen, men även på datorn, underlättar att titta på bilder.
* Jag har tagit bort allt som har med Facebook att göra av sekretesskäl för er. Vissa integrationer finns kvar dock (t.ex. Facebook snabbinloggning och gilla-knapp för en bil), men dessa funktioner är dolda när sidan laddas, och nödvändiga script och funktioner laddas endast vid begäran när man t.ex. trycker på "logga in" eller "dela" för en bil. Värdet av att ha en generell like-knapp längst ned på sidan eller på framsidan av Garaget överväger inte nackdelarna längre anser jag, så jag har tagit bort det helt också.
* Nya placeringar av annonserna.
* Ordningen i navigeringsmenyn är omkastad lite.
* Enklare växling mellan ljust och mörkt tema.
* Evenemangssektionen i dess senaste utformning är dessvärre pensionerad. Vår gamla evenemangssektion med fokus på bilder (och video kanske?) från träffar kommer ev. att återskapas och lanseras tillsammans med en nostalgitripp av bilder som inte synts på sajten under en lång tid!
* Nya ikoner. Ersätter stegvis gamla font-baserade ikoner med nya vektoriserade inline svg-ikoner. Allt är inte konverterat ännu, men det är på gång.