Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd
Byggprojekt på en Volvo Pv som ska få bli fyrhjulsdriven, Bilen ska SFRO besiktas efter alla konstens regler Med rambygge förstärkingar bromsar etc etc
Byggprojekt på en Volvo Pv som ska få bli fyrhjulsdriven, Bilen ska SFRO besiktas efter alla konstens regler Med rambygge förstärkingar bromsar etc etc
Förlägningarna inne i kupén är Dit svetsade bilen ska breddas på. Mitten 160mm för att kunna få plats med audins subframe. Ska svetsa en förlängning framme och en bak i skuffen ochså.
Coolt projekt. Dock hade jag valt en annan motor om det är effekt du vill ha. Den där 2,6,an är allt annat än rapp, och inte direkt lätttrimmad om du inte ska monyera turbo. Och i det faller hade jag nog monterat en 2,7 biturbo. Annars känns det asballt med en quattro PV
Det här kan nog bli spännande tror jag! Jag säger kör på 2.6an tills vidare! 150hk är ju betydligt mer än en PV hade från början, och den tyngre drivlinan till trots tror jag att det kan bli en skojig bil, inte minst på is! Sen kan man börja fundera på att uppgradera i framtiden, men testa konceptet först vetja Det här måste följas!
Dagens slit med pvn. Fick rensat bort allt där framme värmepaket rattstång etc. För att kunna staga upp för kapningen till äldre rutramen. Är tvungen att svetsa i denna innan jag breddad bilen på mitten så det stämmer överens med måtten på karossen. Låter bilderna tala för sig själv 🙂
Det här kan nog bli spännande tror jag! Jag säger kör på 2.6an tills vidare! 150hk är ju betydligt mer än en PV hade från början, och den tyngre drivlinan till trots tror jag att det kan bli en skojig bil, inte minst på is! Sen kan man börja fundera på att uppgradera i framtiden, men testa konceptet först vetja Det här måste följas!
Kör mycket med 6an i folkrace så det räcker till än så länge. Men tanken är att montera antigen 3st weber 40 idf förgasare på den eller en eaton kompressor inte kommit så. Långt än i tanken får spåna på det 😂
Coolt projekt. Dock hade jag valt en annan motor om det är effekt du vill ha. Den där 2,6,an är allt annat än rapp, och inte direkt lätttrimmad om du inte ska monyera turbo. Och i det faller hade jag nog monterat en 2,7 biturbo. Annars känns det asballt med en quattro PV
Funderar på att montera weber 40or idf på den eller en eaton kompressor det ska inte vara en värsting ska bara vara en blickfångare som familjen kan köra ner o köpa. Glass med 🙂😋
Har svetsa ihop rutramen till det nya. Börjat rensa bakänden för ett stag som ska sitta i karossen. Under veckan så ska karossen delas på. Mitten 🙂