Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd
Snyggt med bokstäverna, det är de små detaljerna som gör helheten :-)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Snyggt med bokstäverna, det är de små detaljerna som gör helheten :-)
Det var ju fränt, såg inte det när jag kollade första gången!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Bara en allmän fundering, finns det någon fördel med att vattenskära mot att plasmaskära(CNC, givetvis) sånna där relativt stora delar?
Nja jag föredrar att få. Flänsar vattenskurna för då. Finns det ingen risk att dom slår sig av värmen. Samt du får ju en jäkla massa slagg när man kör med plasmaskärare som. Man måste fila med roterande fil 😴 klart värt pengarna att vattenskära. Jag lägger ut en bild ikväll på flänsar jag fått plasmaskruna så ska du får se skillnaden 🙂
Halloj stått lite still med bygget har kört fast med insuget på motorn. Har problem med att rent krast det ser för. Jävligt ut med rör böjar för att få förgasana där jag vill ha dom 😅😴 så tänkte göra som på denna filmen:
Är det någon som har någon input om hur förgasrna kommer lira med att göra ett plenum som förgasana står på? 🤷‍♀️ Tacksam.för.alla svar jag kan få just nu står det still pga detta 🙂
Ingen erfarenhet av hur dom kommer lira men tänk på att göra plenumkammaren så att där inte blir några ytor/fickor som bränslet kan samlas på/i . För då kommer du få väldigt konstigt gång när du bromsar och bränslet skvalpar ur fickorna.
Skulle säga samma sak. Helst skulle inga stora volymer eller platta ytor. Bränsle-luft mixen ska ha samma "motstånd" till vajre cylinder. Vid vissa varv kan också bränslet separera i form av droppar, och mer eller mindre rinna ner i insugskanalerns. Jag skulle därför rekommenderar att hålla separationen vertikal, direkt under förgasarna, nästan som en kniv som delar luftflödet.
Skulle du inte köra med förgasarna stående? I så fall kan det väl inte vara så svårt? Det blir typ ett insug per 2 cylindrar. Skippa botten på lådan och sätt förgasarflänsar rakt över rören som kommer upp från topparna, ställ sen förgasarna på dom.
Skulle du inte köra med förgasarna stående? I så fall kan det väl inte vara så svårt? Det blir typ ett insug per 2 cylindrar. Skippa botten på lådan och sätt förgasarflänsar rakt över rören som kommer upp från topparna, ställ sen förgasarna på dom.
Nja så himla lätt är det inte. kollar man noga på topparna på audi motorn så linjerar inte insugs kanalerna med varandra. plus 3 förgasare på bredden så blir det för tajt imellan varandra så måste bygga ut förgasarraden bak mot växellådan för på framsidan sitter servopumps fästet Det är detta som ser extremt dumt ut. Visst man kan ju bara bygga ett insug med rören så 2 insugs kanal går till en förgasare men vill inte det ska se förjävligt ut