3339
Sök

Volvo Pv Quattro SFRO

Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd

183 484 Visningar
Uppdaterades senast 29 december 2024
483 Inlägg
12 december 2020
#261
Ramen blir toksnygg! Med den övre förstärkningen lär den vara många gånger starkare än den gamla, även med urkapet nertill.


282 Inlägg
12 december 2020
Trådstartare
#262
MrCrankyface skrev:
Ramen blir toksnygg! Med den övre förstärkningen lär den vara många gånger starkare än den gamla, även med urkapet nertill.

Ja man tycker att det skulle räckt med den undre balken bara. Men ja man får lyda för att få den godkänd,😂

282 Inlägg
12 december 2020
Trådstartare
#263
Lucif3r skrev:
Huvudsaken är ju att det kommer hålla och inte vika sig vid första guppet big_smile
Sen hur det ser ut spelar väl ingen större roll smile

Haha ja den kommer nog inte vika sig i första taget 😀😂

Platschef på Hedin WheelTech i Bålsta
1 451 Inlägg
12 december 2020
#264
Snyggt med bokstäverna, det är de små detaljerna som gör helheten :-)

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
12 december 2020
#265
vw_audi skrev:
Snyggt med bokstäverna, det är de små detaljerna som gör helheten :-)

Det var ju fränt, såg inte det när jag kollade första gången!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

282 Inlägg
13 december 2020
Trådstartare
#266
vw_audi skrev:
Snyggt med bokstäverna, det är de små detaljerna som gör helheten :-)

Vettemannen skrev:
vw_audi skrev:
Snyggt med bokstäverna, det är de små detaljerna som gör helheten :-)

Det var ju fränt, såg inte det när jag kollade första gången!!

/Benny

Tack så. Mycket ja det kommer inte synas sen när fronten kommer på men tanken är att sicka in Pv Quattro i någon panel som. Kommer synas &#128512;

Allfixare
1 475 Inlägg
13 december 2020
#267
olssonp000 skrev:
vw_audi skrev:
Snyggt med bokstäverna, det är de små detaljerna som gör helheten :-)

Vettemannen skrev:
vw_audi skrev:
Snyggt med bokstäverna, det är de små detaljerna som gör helheten :-)

Det var ju fränt, såg inte det när jag kollade första gången!!

/Benny

Tack så. Mycket ja det kommer inte synas sen när fronten kommer på men tanken är att sicka in Pv Quattro i någon panel som. Kommer synas &#128512;

Kom ihåg att skriva quattro med litet q då, så det blir rätt och riktigt smile


282 Inlägg
16 december 2020
Trådstartare
#268
Fick hämtat ut mina plattor som Blivit vattenskurna i 8mm stål. Ska hämta ut några böjar ochså sen ska insuget börjas på &#128526;https://www1.garaget.org/gallery/images/237/236644/236644-98790359207767ae2eee770ee1efb9a1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/237/236644/236644-98529688b17368c9b9174489bbe716a1.jpg

Ain't no place like home...
4 638 Inlägg
17 december 2020
#269
Meh, dom där e ju inte nya, dom e alldeles rostiga! &#128541;

Skämt åsido, det där blir nog finfint att jobba med! &#128077;&#127996;

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

282 Inlägg
17 december 2020
Trådstartare
#270
Cuefa skrev:
Meh, dom där e ju inte nya, dom e alldeles rostiga! &#128541;

Skämt åsido, det där blir nog finfint att jobba med! &#128077;&#127996;

Hahaha blir ju så. När. Det blir vattenskuret &#128514; ja kommer bli lite småpilligt nu under julledigheten &#129395;

2 443 Inlägg
17 december 2020
#271
Bara en allmän fundering, finns det någon fördel med att vattenskära mot att plasmaskära(CNC, givetvis) sånna där relativt stora delar?


282 Inlägg
17 december 2020
Trådstartare
#272
Lucif3r skrev:
Bara en allmän fundering, finns det någon fördel med att vattenskära mot att plasmaskära(CNC, givetvis) sånna där relativt stora delar?

Nja jag föredrar att få. Flänsar vattenskurna för då. Finns det ingen risk att dom slår sig av värmen. Samt du får ju en jäkla massa slagg när man kör med plasmaskärare som. Man måste fila med roterande fil &#128564; klart värt pengarna att vattenskära. Jag lägger ut en bild ikväll på flänsar jag fått plasmaskruna så ska du får se skillnaden &#128578;

282 Inlägg
17 december 2020
Trådstartare
#273
Här är ett par flänsar blivit utskurna av cns plasma bedöm själv skillnaden &#128578;

https://www1.garaget.org/gallery/images/237/236644/236644-c85a11aad757ef167bf117c07b0088a5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/237/236644/236644-385d5c4523279f4254d6fb33e1922382.jpg

2 443 Inlägg
17 december 2020
#274
Ah ok smile Ja det var ju lite skillnad ändå


282 Inlägg
26 december 2020
Trådstartare
#275
Halloj stått lite still med bygget har kört fast med insuget på motorn. Har problem med att rent krast det ser för. Jävligt ut med rör böjar för att få förgasana där jag vill ha dom &#128517;&#128564; så tänkte göra som på denna filmen:

https://youtu.be/t-hS7DccK30

Är det någon som har någon input om hur förgasrna kommer lira med att göra ett plenum som förgasana står på? &#129335;&#8205;&#9792;&#65039; Tacksam.för.alla svar jag kan få just nu står det still pga detta &#128578;
Senast redigerat av olssonp000 (26 december 2020)

1 514 Inlägg
27 december 2020
#276
Ingen erfarenhet av hur dom kommer lira men tänk på att göra plenumkammaren så att där inte blir några ytor/fickor som bränslet kan samlas på/i .
För då kommer du få väldigt konstigt gång när du bromsar och bränslet skvalpar ur fickorna.


335 Inlägg
27 december 2020
#277
Skulle säga samma sak. Helst skulle inga stora volymer eller platta ytor. Bränsle-luft mixen ska ha samma "motstånd" till vajre cylinder. Vid vissa varv kan också bränslet separera i form av droppar, och mer eller mindre rinna ner i insugskanalerns. Jag skulle därför rekommenderar att hålla separationen vertikal, direkt under förgasarna, nästan som en kniv som delar luftflödet.

Länk till vad jag menar: http://www.vintagetriumphengineparts.co … PostID=252

9 118 Inlägg
27 december 2020
#278
Skulle du inte köra med förgasarna stående? I så fall kan det väl inte vara så svårt?
Det blir typ ett insug per 2 cylindrar.
Skippa botten på lådan och sätt förgasarflänsar rakt över rören som kommer upp från topparna, ställ sen förgasarna på dom.


282 Inlägg
27 december 2020
Trådstartare
#279
Putteliten skrev:
Skulle du inte köra med förgasarna stående? I så fall kan det väl inte vara så svårt?
Det blir typ ett insug per 2 cylindrar.
Skippa botten på lådan och sätt förgasarflänsar rakt över rören som kommer upp från topparna, ställ sen förgasarna på dom.

Nja så himla lätt är det inte. kollar man noga på topparna på audi motorn så linjerar inte insugs kanalerna med varandra.  plus 3 förgasare på bredden så blir det för tajt imellan varandra så måste bygga ut förgasarraden bak mot växellådan för på framsidan sitter servopumps fästet Det är detta som ser extremt dumt ut. Visst man kan ju bara bygga ett insug med rören så 2 insugs kanal går till en förgasare men vill inte det ska se förjävligt ut tongue

282 Inlägg
27 december 2020
Trådstartare
#280
Som syns på. Bilden så är topparna inte spegelvända &#128584;


https://www1.garaget.org/gallery/images/237/236644/236644-5c759719abbf629214d8ef1774e46387.jpg


Sök