Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd
Nej, det kommer inte bli några problem för oavsett rak eller v så har du 120° mellan varje tändpunkt.
Haha bra att det kommer in någon som vet istället för oss kill-gissare😂👍 kollade precis upp veven till en sådan motor också och mycket riktigt så har den en offset mellan bankerna på 30 grader, vilket tillsammans med Vets 90 grader blir 120 grader = samma som rak6a👍
Nej, det kommer inte bli några problem för oavsett rak eller v så har du 120° mellan varje tändpunkt.
Haha bra att det kommer in någon som vet istället för oss kill-gissare😂👍 kollade precis upp veven till en sådan motor också och mycket riktigt så har den en offset mellan bankerna på 30 grader, vilket tillsammans med Vets 90 grader blir 120 grader = samma som rak6a👍
Ja, alla 6cylindrar ska ju tända inom loppet av 720° 😄
Fick hem coiloversen idag som jag hitta på marketplace fick kapat bort fjäderskålen och mättade var coilsen skulle sitta för att få. Samma längd som. Original smällde ner den och inväntar på att svetsa den i omgångar så oljan inte kokar i stötdämparen🙄. Fick utbränt mina flänsar till avgasröret så i framtiden bygga extraktorören.
Hänt lite på pvn efter jobbet ikväll. Fick ut med audin och vält den på sidan för att ta av bakaxeln. Tyckte det va väldigt simpelt 😂 testa den även på pvn och kommer passa som en smäck efter några balkar 🙂
Ramen på. Pvn börjar ta form. Har måttat av förbannelse för hela bakvagn en är ju helt ledbar 😂 men efter flera timmar så kom det fram några bitar som ska vara ramen bak till bakaxeln 🙂 nu har jag fjädertornen och främre bärarms fäste kvar så sitter bakvagnen på plats 😀 Kardanen får ju kortas en aning
Fick lite gjort på pvn. Mättade på audin vart bärarms infästningen ska sitta på pvn. Och fixade en 2mm stålplåt som infästspunkt så man kan ställa hjulvinklen. Ang framvagnen så har jag tänkt ut att jag måsten bygga min båge i bilen för att kunna dra ut rör till själva infästspunkterna till fjäderbenslagningarna som fästs lägsta fram i ramsnoken. Detta är pga Audi har ju sin styrväxel pä baksidan av motorn så blir svårt att bygga ett fjäderbenstorn iomed styrstagen.
Senast redigerat av olssonp000 (20 september 2020)
Pvn har kommit ner på hjulen på bakvagnen. Svetsade fjäderbenstorn och svetsade fast plattorna till bärarmen nu är det kardanen som ska kortas och kan inte komma på måtten på hur bakre diffrenstialen ska ha för lutning. Någon som kan komma med en idé till mig?