3345
Sök

öppet luftfilter till octavia rs eller inte?

41 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
funderar på att köpa ett öppet luft filter istället för burken ja har... men ja har hört att de inte ska va så bra för bilen och inte ge samma effekt (?) vet inte om det stämmer .. någon som hört nått likadant eller e de bara bullshit?
/hutte

Administratör
2 978 Inlägg
26 januari 2007
Generellt sätt ger det ingen ökad effekt med öppetluftfilter och på din modell är lmm känslig. Men är du ute efter lite goare ljud och kan skärma av luftintaget så varför inte. Lmm kostar ju bara strax över tusenlappen så det är ju inte en förmögenhet, den kan gå sönder men det är inte så jättevanligt. Jag har själv kört med öppet filter på tidigare bilar och jag har aldrig behövt byta nån lmm.

En kopp av den svarta såsen...

41 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
okey men de e inget som kan sabba nått för motorn och så? funderar på att byta dump oxå men ö.filter ger väl lite mer pys ljud av sig *om ja inte har helt fel* tongue

Administratör
2 978 Inlägg
26 januari 2007
Japp det pyser genom det öppna filtret. Dump har jag ingen erfarenhet av till din modell direkt mer än att den bör vara återcirkulerande alt en hybrid som släpper ut en lite mängd luft.

En kopp av den svarta såsen...

41 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
okey tackar och bockar för dina svar smile ha en trevlig helg smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 januari 2007
Om du har lite tid över så kan jag rekommendera att läsa:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270

Allt du behöver veta om öppna filter, sportfilter och allt som har med det att göra smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sök