4019
Sök

Dodge ram dually

20 Inlägg
9 september 2020
Trådstartare
Hejsan

Har köpt mig en Dodge ram 3500 dually. Men de som jag först skulle vilja ändra på den är att de är 8 bult på hjulnaven och jag skulle vilja ha 10 bult istället, satt man kan ha lastbilsfälgar på den. Min fråga är var kan man köpa såna nav? och måste man byta hela navet eller finns de spacers till de.

Mvh Calle

Ain't no place like home...
4 637 Inlägg
9 september 2020
Calle_HB skrev:
Hejsan

Har köpt mig en Dodge ram 3500 dually. Men de som jag först skulle vilja ändra på den är att de är 8 bult på hjulnaven och jag skulle vilja ha 10 bult istället, satt man kan ha lastbilsfälgar på den. Min fråga är var kan man köpa såna nav? och måste man byta hela navet eller finns de spacers till de.

Mvh Calle

kolla med www.spacer.se om inte dom kan fixa det.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

20 Inlägg
10 september 2020
Trådstartare
Kanon tack!

Kan väl passa på att fråga iaf. men om man ska sänka den. Asså inte 1 cm markfrigång, utan bara lite lägre än orginal, vad tror du/ni kan va bästa å lättaste sätt att gör de på

5 686 Inlägg
11 september 2020
Calle_HB skrev:
Kanon tack!

Kan väl passa på att fråga iaf. men om man ska sänka den. Asså inte 1 cm markfrigång, utan bara lite lägre än orginal, vad tror du/ni kan va bästa å lättaste sätt att gör de på

Sänkfjädrar eller kapa fjädrarna fram.

Bak så är det bladfjädrar.
Är axeln under bladen original så går det att kapa loss fästena från axeln och svetsa fast dom under axeln så axeln monteras ovanpå bladjädrarna.

Eller kortare/längre shacklar beroende på konstruktionen.

Sitter axeln ovanpå bladjädrarna original så är sänkningsblock enklast.

Ain't no place like home...
4 637 Inlägg
11 september 2020
Håller med. Det finns rätt mycket utbud för att sänka dessa vagnar så kapa borde inte vara nödvändigt smile
Det är oftast lättare att ta grejer från USA gällande sånt.
Nu vet jag inte vad det är för årsmodell på din pärla men kolla på t.ex CPP Suspensions för lite uppslag och idéer 👍🏼

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

20 Inlägg
14 september 2020
Trådstartare
Kanon, tack så mycket för svaren smile de är en 04, ska kolla hur de än är uppbyggd i veckan.

Har precis köpt bilen. De är mycket man vill göra haha, får se också hur långt plånboken räcker smile

Sök