Ett alternativ till bilarna OP listar. Han vill ha en rolig bil att äga men som är billig samtidigt, det får man tyvärr inte med de tyska bilarna han listade...
Kan bara säga så här själv så äger jag en 335i f30 2012 haft bilen nu i 2 år ända jag fått bytta på den är en spridare och då har jag kört den med steg 2+ mhd sen dag ett
Tycker du ska ta och provköra en M140 B58 motorn är helt fantastisk redan som original sen med lite trim blir den ett monster Google lite på M140 mhd tuning
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.
Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.
Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?
Nu börjar det. Som moderator har jag ingen åsikt och ber er hålla en hyfsad nivå på inläggen framöver. /H
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig
Honda civic type r är oxå ett bra val.
i30 N är inte bakhjulsdriven.
Misstänker att bilen som avses med detta är Hyundai Genesis. Den är bakhjulsdriven och borde kunna vara underhållande Sen är väl frågan hur driftsäker en koreansk busbil är... ^^
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig
Honda civic type r är oxå ett bra val.
i30 N är inte bakhjulsdriven.
Misstänker att bilen som avses med detta är Hyundai Genesis. Den är bakhjulsdriven och borde kunna vara underhållande Sen är väl frågan hur driftsäker en koreansk busbil är... ^^
Kan bara svara för en i30N Performance. Den har rullat snart i 3 år utan något fel alls. Och den har gått hårt, mycket hårt. Men den togs ut som en ny bil. Så ingen vet hur de är på äldre dagar. KIA Stinger är givetvis kul de med ( bra tider på ringen) då den mesta kraften går till bakhjulen men de spräcker nog budget. En VAG är billigare.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.
Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.
Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?
"Billigast" vet jag väl inte om någon av dessa bilar är, men du bör ta med i beräkningen det som är absolut dyrast med att äga en bil : värdeminskningen. Den ronden tror jag att golfen vinner, de tycks stå sig bra (allt är relativt) i värde. Det fokuseras ofta på bränsleförbrukning, försäkring och servicekostnader när värdeminsningen kan vara 25-100 kr/mil ibland ännu värre. /Hälsningar Claes
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.
Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?
"Billigast" vet jag väl inte om någon av dessa bilar är, men du bör ta med i beräkningen det som är absolut dyrast med att äga en bil : värdeminskningen. Den ronden tror jag att golfen vinner, de tycks stå sig bra (allt är relativt) i värde. Det fokuseras ofta på bränsleförbrukning, försäkring och servicekostnader när värdeminsningen kan vara 25-100 kr/mil ibland ännu värre. /Hälsningar Claes
en m135 ökar mer eller mindre i värde, de har redan fått kultstatus