3090
Sök

Köpråd Golf R Audi S5 Audi S3 Bmw 335i

1 146 Inlägg
25 oktober 2020
#21
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig


Honda civic type r är oxå ett bra val.

1 508 Inlägg
25 oktober 2020
#22
amazinjoey skrev:
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig

?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

1 146 Inlägg
25 oktober 2020
#23
Ett alternativ till bilarna OP listar. Han vill ha en rolig bil att äga men som är billig samtidigt, det får man tyvärr inte med de tyska bilarna han listade...
Senast redigerat av amazinjoey (25 oktober 2020)

356 Inlägg
25 oktober 2020
#24
amazinjoey skrev:
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig


Honda civic type r är oxå ett bra val.

i30 N är inte bakhjulsdriven.


26 Inlägg
25 oktober 2020
#25
Kan bara säga så här själv så äger jag en 335i f30 2012 haft bilen nu i 2 år ända jag fått bytta på den är en spridare och då har jag kört den med steg 2+ mhd sen dag ett

26 Inlägg
25 oktober 2020
#26
Tycker du ska ta och provköra en M140
B58 motorn är helt fantastisk redan som original sen med lite trim blir den ett monster Google lite på M140 mhd tuning

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
26 oktober 2020
#27
Utav de du listade så hade jag om jag valt med hjärtat tagit s5an, men om hjärnan ska få assistera så hade valet fallit på BMWn


23 Inlägg
27 oktober 2020
Trådstartare
#28
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.

Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?

Forummoderator
17 996 Inlägg
27 oktober 2020
#29
Sebastianaudi skrev:
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.

Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?


Nu börjar det. Som moderator har jag ingen åsikt och ber er hålla en hyfsad nivå på inläggen framöver. /H

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ain't no place like home...
4 637 Inlägg
27 oktober 2020
#30
1Adrian1 skrev:
amazinjoey skrev:
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig


Honda civic type r är oxå ett bra val.

i30 N är inte bakhjulsdriven.

Misstänker att bilen som avses med detta är Hyundai Genesis.
Den är bakhjulsdriven och borde kunna vara underhållande smile
Sen är väl frågan hur driftsäker en koreansk busbil är... ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Forummoderator
17 996 Inlägg
27 oktober 2020
#31
Cuefa skrev:
1Adrian1 skrev:
amazinjoey skrev:
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig


Honda civic type r är oxå ett bra val.

i30 N är inte bakhjulsdriven.

Misstänker att bilen som avses med detta är Hyundai Genesis.
Den är bakhjulsdriven och borde kunna vara underhållande smile
Sen är väl frågan hur driftsäker en koreansk busbil är... ^^

Kan bara svara för en i30N Performance. Den har rullat snart i 3 år utan något fel alls. Och den har gått hårt, mycket hårt. Men den togs ut som en ny bil. Så ingen vet hur de är på äldre dagar. KIA Stinger är givetvis kul de med ( bra tider på ringen) då den mesta kraften går till bakhjulen men de spräcker nog budget. En VAG är billigare.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 146 Inlägg
27 oktober 2020
#32
Blandade ihop Kia stinger och i30N Performance, hade för mig i30n hade awd med fokus på bakhjulen smile Ny I30N går riktigt nice!

Polaren har en Kia stinger 3.3 som har gått hårt senaste två åren, den 8000+ mil. Inga problem hittils


OP vill ju ha billig att äga med minst problem. Då är det koreanskt eller japanskt som gäller
Senast redigerat av amazinjoey (27 oktober 2020)

Forummoderator
17 996 Inlägg
27 oktober 2020
#33
amazinjoey skrev:
Blandade ihop Kia stinger och i30N Performance, hade för mig i30n hade awd med fokus på bakhjulen smile Ny I30N går riktigt nice!

Polaren har en Kia stinger 3.3 som har gått hårt senaste två åren, den 8000+ mil. Inga problem hittils


OP vill ju ha billig att äga med minst problem. Då är det koreanskt eller japanskt som gäller

Lite OT men har den några options? Eller är det en standard 3.3? Nyfiken då jag jobbar med dessa.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 146 Inlägg
27 oktober 2020
#34
Hybrid_ skrev:
amazinjoey skrev:
Blandade ihop Kia stinger och i30N Performance, hade för mig i30n hade awd med fokus på bakhjulen smile Ny I30N går riktigt nice!

Polaren har en Kia stinger 3.3 som har gått hårt senaste två åren, den 8000+ mil. Inga problem hittils


OP vill ju ha billig att äga med minst problem. Då är det koreanskt eller japanskt som gäller

Lite OT men har den några options? Eller är det en standard 3.3? Nyfiken då jag jobbar med dessa.

Tror fullspeccad (?) inte expert men den har panorama brembo etc. 370hk

Används som tjänstebil

356 Inlägg
27 oktober 2020
#35
Sebastianaudi skrev:
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.

Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?

135i eller m135i? Stor skillnad mellan de smile


79 Inlägg
28 oktober 2020
#36
Sebastianaudi skrev:
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.

Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?

"Billigast" vet jag väl inte om någon av dessa bilar är, men du bör ta med i beräkningen det som är absolut dyrast med att äga en bil : värdeminskningen.
Den ronden tror jag att golfen vinner, de tycks stå sig bra (allt är relativt) i värde.
Det fokuseras ofta på bränsleförbrukning, försäkring och servicekostnader när värdeminsningen kan vara 25-100 kr/mil ibland ännu värre.
/Hälsningar Claes

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
28 oktober 2020
#37
clabbe14 skrev:
Sebastianaudi skrev:
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.

Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?

"Billigast" vet jag väl inte om någon av dessa bilar är, men du bör ta med i beräkningen det som är absolut dyrast med att äga en bil : värdeminskningen.
Den ronden tror jag att golfen vinner, de tycks stå sig bra (allt är relativt) i värde.
Det fokuseras ofta på bränsleförbrukning, försäkring och servicekostnader när värdeminsningen kan vara 25-100 kr/mil ibland ännu värre.
/Hälsningar Claes

en m135 ökar mer eller mindre i värde, de har redan fått kultstatus



Sök