Håller själv på att se hur det skulle bli med en elmotor monterad direkt på växellådan på en gammal traktor.
Så alla funktioner som krypväxlar kraftuttag och hydrualik är kvar. Där hydrualpumpen drivs i lådan av kraftutagsaxeln alltså.
Problemet som jag också ser är priset för batteri och reglering.
Vi på landsbyggden får ju kalla kårar när man talar om helstopp för fossila bränslen om typ 9år. Talar, inte beslut, men ändå.
Elbil,= visst, men plogning och åkerarbete kvarstår.
Tätorter och allmänna vägar löser sig nog, men enskilda vägar får nog klara sig själva, även då.
Har också en gammal opel som skulle kunna elkonverteras. Prestandan är ju skitsamma bara den är fullt körbar. Orginal är tusan ingen raket trots 6cyl, och varför skulle den vara det elkonverterad?
Där tror jag man överdriver antalet som är ev elmotståndare pga just prestandan.
Dom kanske hörs mest.