Fick justerat wastegate fästet igen då jag inte blev så nöjd med det förra , men nu passar det som de ska. Sen har jag köpt an kopplingar till oljefilter flyttaren, så är tanken att slangarna skall gå under turbon sedan upp igen så placeras oljefiltret på fjäderbenstornet.
Har inte postat på ett tag på grund av allt julstök, men iallafall, det som hänt är att jag trycktestat grenröret och svetsat några få hål. Sedan rev jag ner 530 toppen och snyggade till loppen lite och börjat polera ventilerna. Sen så har jag fått 12:9 topplocksbult och en slang med banjo för olja till turbon.
Har inte uppdaterat på ett tag men här är lite bilder , fick budat hem ett insug som jag skall få att passa , sen har jag dragit topp och satt dit vattenpump och andra detaljer
Har hänt en del grejer, fått hjälp av farsan att riksplana grenröret och svetsa ihop mitt insug som jag kortade ner , sedan har jag fått på mitt remhjul och triggergivare, fått mer an kopplingar och silikon rör för oljan till och från turbon. Sen bytte jag till ett späll från en gl motor med TPS , fick förlänga staget mellan gas rullen och spjället så det skulle funka. Nu väntar jag på en till beställning från KL Racing med spridarhållare till insuget och lite annat.
Du gör ett jättefint jobb men måste fråga vad du menar med "riksplana"?
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!