Att färgen i nederkant av dörrarna på CC/CD spricker är ingen ovanlighet. Dock så vet jag ej varför. Pappa hade likadant på sin 9000 CD från 1991. Jag misstänker att de kan va ett typ av stenskottsskydd som spricker. Men har som sagt ingen solklar teori om det.
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Att färgen i nederkant av dörrarna på CC/CD spricker är ingen ovanlighet. Dock så vet jag ej varför. Pappa hade likadant på sin 9000 CD från 1991. Jag misstänker att de kan va ett typ av stenskottsskydd som spricker. Men har som sagt ingen solklar teori om det.
Det kan mycket väl vara så. Denna har blivit omlackad åtminstone en gång tidigare, så det kan ju va nåt sånt som spökar också.
Min erfarenhet som lackerare säger mig att man inte ska blanda olika fabrikat
Själv var jag och hämtade stötfångare fram och bak samt lister till 9000 CC Trubbnos. Hämtade och lämnade min Talladegaröda vänster bakdörr i garaget. Det var min gårdag. 😊
Själv var jag och hämtade stötfångare fram och bak samt lister till 9000 CC Trubbnos. Hämtade och lämnade min Talladegaröda vänster bakdörr i garaget. Det var min gårdag. 😊
Nästa steg blir att ta karossen plåtren under sidolisten. Som ni kanske minns så hade lacken börjat spricka och jag tror det beror på underlaget. Kan va att grundfärg och toppfärg inte matchar varandra eller har någon spacklat med nåt billigt skitspackel. Brukar kunna se ut så här efter nåt år då
Så för att inte råka ut för samma sak i framtiden kör jag bort all färg. Använder oscillerande slipmaskin med 80:ans korn grovlek.
Som ni kanske lägger märke till har jag nu switchat till gamla plåtfälgar. Bara för att inte måla ner LM-fälgarna i onödan
Jag kan nu konstatera att ingen rost fanns bakom den spruckna färgen, vilket var en positiv överraskning
Är standard på CC och CD att de spricker i lacken som jag kanske redan har nämt. Dock senare 1992 har jag inte sett att de spricker så. Min teori är att det är stenskottsskyddet (bodyn) som har krympt eller på något vis har ändrat sig så det har spruckit.
Men kommer ju bli bra nu när du har slipat ner och ska ta och lägga på ny färg där.
Är standard på CC och CD att de spricker i lacken som jag kanske redan har nämt. Dock senare 1992 har jag inte sett att de spricker så. Min teori är att det är stenskottsskyddet (bodyn) som har krympt eller på något vis har ändrat sig så det har spruckit.
Men kommer ju bli bra nu när du har slipat ner och ska ta och lägga på ny färg där.
Joo, med grund, slipgrund, färg och lack borde det ju hålla några år igen