Vet ej riktigt vad jag ska skriva här men kort så bygger jag en golf 4 med bakhjulsdrift och ett par extra hästkrafter förhoppningsvis. Det mesta kommer byggas på Volvo delar med diverse egen tillverkade prylar på vägen! :)
Nu har jag tagit fram bärarmarna. Så nu är julledigheten räddad
Endast grovarbetet är gjort, så nu är det finputsen kvar. (Fixa till diverse svetsgropar och märken) Har inte bestämt mig och dom bara ska zinkas sen eller om man ska lacka dom gula, tankar?
Nu har man fått tag på en motor och låda, b230fk med m90. Rivit isär grejerna och sett över vad som behöver bytas. Även handlat en catchtank utav en polare!
Lite offtopic, men ett hett tips är att skaffa ett (minst) 4Ah batteri(om du inte har ett redan brevid, förståss) till den där mutterdragaren, då vaknar den till liv ordentligt Nu är det väl tveksamt att du ska behöva utnyttja alla 400nm på just motorn, men kan vara värt att veta ändå.
Lite offtopic, men ett hett tips är att skaffa ett (minst) 4Ah batteri(om du inte har ett redan brevid, förståss) till den där mutterdragaren, då vaknar den till liv ordentligt Nu är det väl tveksamt att du ska behöva utnyttja alla 400nm på just motorn, men kan vara värt att veta ändå.
Inte min mutterknack, men ska hälsa ägaren det och tack för tipset! funderar själv på att skaffa mig en sådan och då ska jag komma ihåg att skaffa ett 4ah till
Då har det hänt grejer under dagen! Har förstärkt bärarmarna en skvätt och fick hjälp av en god vän att mäta in och punkta fast grejerna under bilen. Känns så otroligt skönt att dom äntligen sitter på plats!