Johansson72 skrev:
panda666 skrev:
Sorry men du kunde inte ha tipsat om en sämre bil än den du länkade, absolut horibel bil med massa fel. Dsg krångel, bränslevärmare krånglar, bakrutespolnings krångel, bränslepumps krångel, motorkrångel. sälj den medans den funkar fortfarande e mitt tips, vänligen och hoppas du inte tar illa vid.
Euh.. Men jag tar illa vid. Du glömde egr och egr kylaren i din harrang över felkällor... Min passat är en keeper som jag är sjukt nöjd med. Relativt billiga mil och bra komfort.
Så snart en bil är begagnad är de individer och måste bedömas utifrån just det exemplaret.
Jag har haft 35+ bilar, bla tre Hyundaier, en lågmilad å två högmilade. Fullständiga skitbilar, men jag kan trots allt det tänka mig en till, men inte någon av de tre rötäggen igen.
Jag har oxå haft två mycket fina och trevliga
Audi med 2.5tdi. VW koncernens mest utskällda rova. Men jag hade två exemplar med bra historik och skötsamma tidigare ägare så jag körde 6 resp. 10.000 mil med dem vardera utan hicka. Däremot fick man hicka varje gång skatten skulle in.
Så mitt förslag är att kolla historiken. Å bilar som var dyra som nya, tenderar att ha högre servicekostnader. Är en skatt på 257:- i månaden en dealbreaker får nog TS avstå från en kärra som har lite under huven eller är en 4wd diesel. Då är kanske en Kia 1.6 eller en V50 med liknande motor (d2, b3) att föredra.
Fridens liljor folk!