2002 köpte min farfar en 1986 Honda accord aerodeck exi från en vän till min farbror. Farfar körde bilen sparsamt,ca 100 mil per år vad jag kan se, tills han dog. 2016 köpte min farbror bilen men den blev för det mesta ståendes. Han hade bilen parkerad på sitt jobb, men när det väl var dags att gå i pension så var det inte längre möjligt och han blev tvungen att sälja den. Detta var i somras. Jag har alltid tyckt att det var en frän bil (mycket pga pop upp ljusen, eller flöppa flöppa lysen som vi säger i familjen) och tyckte det skulle vara kul om farfars bil fick stanna i familjen, så jag köpte den!
Den är utrustad med bränsle insprutad A20, 5-växlad manuell låda, elhissar, eltaklucka, elspeglar, stolsvärme, strålkastarspolning och icke fungerande 4w alb (abs).
Ett par bilder från när jag köpte den, med min spec B bakom
En bild från när jag körde flickvännen till en kompis födelsedagskalas. Dom sa att dom ville åka "i porschen".. Oh well
FIck tag på dom här fälgarna. Ronal R8 14x6. Blir att fixa däck och slänga på dom här till våren. Dom är nu lackerade i Stål Grått. Dom får duga tills jag hittar nå fränare. Drömmen är Work equip 01, 03 eller Ronal R10. Men det får bli senare.
Har stört mig på den väldigt ledsna ventilkåpan ända sedan jag köpte bilen. Så medans tjejen var på jobbet så passade jag på att göra något åt det.
Före:
Ahhh. Good and black. Justerade ventilerna medans kåpan ändå var av.
Såhär såg den ut efter en snabb åktur i blästern.
Och efter! Klar förbättring. Jag använde VHT wrinkle plus. Men man måste verkligen lägga på tjockt med färg för att få den att skrynkla sig. Fråga hur jag vet!
Har inte gjort väldigt mycket på bilen under sommaren för jag har haft så otroligt kul att bara köra den! Vilken fantastisk bil trots att däcken är från stenåldern, dämparna läker och original fjädrar och bussningar inte är exakt toppskick. Jag har kört i runda slängar 350 mil i somras utan problem bortsett från att batteriet sett bättre dagar.
Så! Planerna för bilen och speciellt inför vintern.
Bilen såg ut att vara i väldigt fint skick bortsett från oxiderad lack och lite rost i bakluckan och i bakre skärmkanter. Ojojoj så fel man kan ha. SÅ SATANS MED ROST. Men det kommer ni få se i nästa uppdatering. Jag har redan ställt upp bilen och börjat fixa rost.
Så, planen är:
Laga all rost [/]
Fälgar och däck [/]
Rostskydda []
Renovera bromsar []
Polering []
Byta reg-skyltar []
Coilovers []
Uppgradera ljudet. Alpine högtalare, steg ev. nån random baslåda jag har liggandes []
Ta bort den gamla ljuddämpningen och ha dit Silent Coat istället []
4 st cibie extraljus istället för led rampen som sitter där []
Bakre stänklappar []
Ev. ta bort dragkroken []