EPG skrev:
Vettemannen skrev:
Fyll i olja och dra runt den med starten utan att den får bränsle. Förhoppningsvis slocknar oljetryckslampan, då borde det vara grönt att släppa på bränsle.
/Benny
Tänkte skriva ta bort tändstiften också så går den runt lite lättare men sen kom jag på att TS skrev att det var en diesel så då är det väl glödstiften som gäller istället.
I en komplös motor så blir det ju mindre belastning på lagrena menar jag, något som knappast kan vara till någon nackdel om det finns risk att smörjningen kan vara bristfällig.
Helt rätt och på nåt sett blir det lättare att få motorn att gå runt om den är komplös.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!