335i är trevliga bilar, sköna att köra och är roliga både rakt fram och när det svänger. Dock dyra delar om det skulle få för sig att strula. Väldigt robusta motorer, men har varit en del problem med turbo-aggregaten (2st), högttryckspump och spridare. Det är direktinsprutning på dem, så det gör att det blir dyrare. Går att få riktigt bra fart i dem om man inte nöjer sig med 305hk.
Evo är roliga bilar, men dyra delar och rätt plastiga invändigt. Men ska det vara en ren nöjesbil så kanske man inte prioriterar det. Jag kollade på Evo´s innan jag köpte mustangen. Var hos en handlare som bara sålde evo, skyline, supra m.m. Han sa att evo 7 ska man undvika och istället välja 8 eller 9 pga att de är bättre byggda.
Honda s2000 är rätt driftsäker med vad jag har förstått. Kan vara lite jobbig att köra då man måste varva för att den ska vakna ordentligt. Man får använda växlarna och ligga på rätt högt varv
Den motorn varvar 9 tusen varv, så den låter helt klart gott iaf.
S13 är nog svårt att hitta några i vettigt skick. Ca18 motorn är ingen höjdare heller. Men sr20 som satt i s14 och s15 är bättre. Satsa på en sådan isåfall.
Corvette är klart ett trevligt val med, aldrig fel med v8 med bra kraft i hela registret. Bra väghållning också. Väljer man mustang, camaro eller liknande så känns de inte lika sportiga som corvetten att köra. Men blir mer åt muskelbil istället. Men absolut inte dålig väghållning. Min mustang är väldigt lättskruvad och rejält byggd. Som många andra amerikanska bilar. Så det är ett plus