Kul med moppebygge. Följer hur du fixar! Men ska det vara moppe tycker jag du ska försöka hålla dig till moppemotor, annars lever du lite farligt om "länsman" vill titta närmare på bygget.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Då är tank beställd och det blev den här 👍 det kommer nog passa in bra, hoppas bara den inte blir för hög bara då jag är ute efter att sitta väldigt lågt 🙂
Jag tror att du har satt citattecknen fel, dom borde vara runt moped istället för runt custom. Eftersom det inte är en moped om du ska använda 212cc. Däremot hantverket kommer nog bli riktigt bra.
Då jag har varit sjuk så har jag inte orkat gjort mkt den senaste veckan. Men orkade med lite idag då jag har vart så otroligt rastlös av att bara ligga still 😅
Mycket vinklar hit och dit och man vill ju lyckas få till det så det ser lite okej iaf.
Kina har börjat levererat mycket inom verkstad/industri och börjar bli ganska stort utbud på det mesta. Sen så är det inga rena kvalité saker men det öppar upp en möjlighet för oss vanliga svennsons.
Dock så får man räkna med mindre ingrepp för att förfina dom men är man lite händig så är det inga problem
Så lite små justeringar innan notchen var centrerad 👍
Till veckan kommer en ny Tig-svets och tanken också 😀
Lite små framsteg under helgen, måttat in och kapat till lite i ramen så snart är främre delen kvar och bara bakre delen kvar sen helsvetsning 🙂
Fick även hem tanken idag och den satt som en smäck enligt mig 👍
Fästen till sadeln är klara, till motorn är dom påbörjade. Nästa är att anpassa avgassystemet så det går fritt, just nu går det inte ens montera det då den blir soppas låg så det tar i backen 🙂
Underbart projekt! Beundrar dina rörarbeten, hur skär du till radier på ändrören?
Har du provsuttit så att sadeln och styret lirar i en bra ställning för dig?
Tack
Om du kollar lite längre tillbaka i projektet så hittar du bilder på något som kallas tube notcher, man spänner opp rören, väljer antal grader så kör man med en hålsåg
Ja med det styret som sitter på nu så har jag en skön och avslappnad ställning. Planen från början var inte att använda detta styret utan ett annat typ en texas styre men tror jag tar och kör med detta denna säsongen. Sen blir det förbättringar under vintern 🙂