Cuefa skrev:
Inte alls dumt med nya kablar - det underlättar en hel del!
Helt klart! Blev som natt och dag
Beställde en massa kablar och kontaktstycke,Blev en dtm kontakt dock beställde jag en mindre då jag insåg att jag inte behöver ha en sån stor kontakt
Valde 1mm kabel till givarna och en 2,5mm till soloniden. Detta är då min första riktiga härva jag gör,Så har inga höga förväntningar
Samt for jag på våran billjuds butik och kompletterade med dom sista kablarna! Slank även ner en bättre avbitare
Så här i efterhand känns det som jag valde en överdrivet grov kabel mellan generator å startmotor.
Orginalet är typ 10-16mm jag valde en 35mm
Började med delen mellan generator/startmotor,Tog sin lilla tid när man va lite överdrivet noga.
Sen hade jag ingen värmepistol så fick köra med gasol
Sen började med andra delen från startmotorn till torpeden. Rätt skönt att man knappt har några givare
Tar dock betyldigt mer tid än vad man tror. Avslutade med att linda nån tyg tejp för göra det lite snyggare i ändarna. Satt även dit triggerskivan för att se att allt fick plats bakom den.
Avslutade gårdagen med att se över handbromsen då den bara låst ena sidan. Rev isär den sida som inte fungerade och fann inget fel, så kröp under och upptäckte att ena vajern åkt in en bit i i genomföringen så drog ut den och då funkade allt igen.
Beställde coiloverhylsor för att bygga om fjäderbenen men dom va slut i lager och förväntad leverans tid va 1,5-2 veckor så bli ett litet uppehåll nu i väntan på dom