Köpte chip av en god herre istället för å mixtra med spärren eller leta boxar så nu startade bilen direkt Har kollat mycket på vacumslangarna på insuget å blir inte riktigt klok på var alla vacumslangar ska? Alla sitter på nu som jag tror de ska vara men vill vara helt hundra säker så om nån vet var alla vacumslangar går och från var så hade det uppskattats väldigt mvh
Skönt att det löste sig smidigt att få bort startspärr
Finns inte så många vakuumslangar så svårt att sätta fel. 1st till dumpventil på turbo 1st till vevhusvent 1st till mätarhuset/laddtrycksmätare
Sitter en liten stump "vakuumslang" som skickar laddtryck från kompressorhuset till wastegate också.
Jaha okej, jag har även en från btr och en från tomgångsmotorn som sitter under, tycker ba de många slangar så utgångsrna tar ju lixom slut typ
Just det BTR glömde jag, den slangen rör man ju aldrig
Tomgångsmotorn har ju grova slangar så dom lär ju inte gå att sätta fel?
Går montera fler nipplar på insuget, bara ersätta pluggarna med 1/8" npt slangnippel.
Ja kanske har kollat fel med de serut som den kommet från den (tomgångsmotorn) ja de kommer två grövre slangar från den men även en liten vakuumslang Ja visst är det de men den va jubtillräckligt i förra bilen som motorn satt i så de behövs väll inte fler nu helt plötsligt tänker jag😂
Nä till tomgångsmotorn har du ingen liten vakuumslang så den går till nåt annat. Till mätarhuset kanske?
Det har du rätt i, vore väldigt märkligt om det skulle behövas fler vakuumslangar bara för du flyttat motorn till annan kaross.
Yes du har helt rätt, var inte tomgångsmotorn utan nå. Silvrig sak som satt under den, ser lite ut som en termostat vet inte vad den heter dock.... Men körde lite med bilen och stötte på ett väldigt märkligt problem När ja trycker ner kopplingen så släpper intr kopplingen helt men jah har typ skruvat dendär vajer spännaren till max så den borde igentligen nästan slira kan man tycka..... De skrapar lite nät man dks lägga i en växel oxå..... nån som vet vad som är felet? Kan man sätta utrampningslagret på fle håll?
Det är inte kallstartsspridsaren du tänker på? Går en tunn plastslang från bränslerailen ner till den som sitter mitt under insuget ungefär.
Antar du flyttade över koppling och svänghjul från b230f? Nä inte kallstartsbentilen om det är den du menar, det går även ett rör från den till insuget som kommer upp bakom mot spridarna.... kan gå ut p se om ja kan få en vettig bild på den
Urtrampningslagret går inte sätts fel vad jag vet. Däremot har många lyckats med att få kopplingsarmen att hoppa loss från kulan inne i sprängkåpan.
Ja precis svänghjul från b230f men helt ny 228 koppling och uttrampningslager och även m47an kommer då från b230f