2387
Sök

Ford Focus flexifuel 2005

5 Inlägg
15 mars 2021
Trådstartare
Hej, sökt efter info men hittar inget.

Har problem att bilen går på lite låga varv och dör ibland. Startar lätt det händer när den blivit lite varm. Den blir dock inte helt varm strax över 70 grader, har bokat tid för att byta termostat. Vet inte om det har till saken att den inte kommer upp i arbetstemperatur.

Har bytt alla tändstift samt alla (4) tändspolar, märkte att den 4an längst till höger om bilen var lite fuktig oljig, är det normalt eller läcker min bil olja? Kylarvätska är helt ren.

Bilen rycker inte och går bra, går bara ner för mycket i varv när man kopplar och dör ibland. Har endast tankat bensin.

Uppskattar om någon kan peka mig rätt

Mvh.

1 777 Inlägg
15 mars 2021
Vilken motor? Kolla tomgångsventilen.

5 Inlägg
15 mars 2021
Trådstartare
1,8 125, Tomgångsventilen är det den vid spjälhuset?

1 777 Inlägg
15 mars 2021
Ingen aning, jag har aldrig ägt en Ford. Googla fram delen så du vet hur den ser ut och eventuellt var den är monterad. Spjällhuset är förstås också en kandidat. Rengör och kolla funktion på båda.
Senast redigerat av Bassiehof (15 mars 2021)

5 Inlägg
18 mars 2021
Trådstartare
Om det är till nytta för nån så var det spjälhuset, behövdes göra rent var helt svart. Nu går bilen kanon.

16 Inlägg
23 mars 2021
cube10025 skrev:
Om det är till nytta för nån så var det spjälhuset, behövdes göra rent var helt svart. Nu går bilen kanon.

har du kollat och gjort rent luftfilter ?? har du skit i spjälhuset så suger motor upp olja:( ...ingen bra recept för att motorn mår bra i längden sad

Sök