3268
Sök

Xenon till S60

Fibertekniker
74 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
Tja, tänkte byta ut halv/hel ljus samt dimljus till xenon på min s60, nån som har nån erfarenhet av det hur man gör och om det är svårt eller inte!

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
29 januari 2007
väldigt lätt, i prinsip är det bolt on, behöver bara de grundläggande kunskaper om el/kablar. Jag har just beställt 2 set och det är som sagt väldigt lätt, man kan dessutom återställa väldigt lätt til orginal skick.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

32 Inlägg
29 januari 2007
Sherlia skrev:
väldigt lätt, i prinsip är det bolt on, behöver bara de grundläggande kunskaper om el/kablar. Jag har just beställt 2 set och det är som sagt väldigt lätt, man kan dessutom återställa väldigt lätt til orginal skick.

Hur mkt betalade du för dom?Det räcker med ett set om man bara ska ha till halvljus elr?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
29 januari 2007
Jag har 4st h1 lampor i mina lyktor, 2 för halv och 2 för hel så jag blev tvungen att beställa 2 set, jag tror man kan koppla så att ett relä styr strömmen till hel/halvlyserna om man kopplar rätt, fast jag orka inte dona och tjorva så jag beställde 2 set... om jag nu vill utöka mina lyktor i framtiden till lysen i spoilern så kan jag utnytja denna metod och ha 4 lapor påslagna samtidigt istället för 2.

Om du bara ska ha till halv ljus eler heljus så räcker ett sätt men har du båda hel och halv på samma lampa påste du beställa ett sånt sätt och på så sätt får du hel/halv ljus på 1 sett fast det är dyrare ochså, tror det heter nånting med "bi". jag har inte fått mina lamper ännu så jag vill inte rekomendera vart jag köppt ifrån ännu.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

32 Inlägg
29 januari 2007
Sherlia skrev:
Jag har 4st h1 lampor i mina lyktor, 2 för halv och 2 för hel så jag blev tvungen att beställa 2 set, jag tror man kan koppla så att ett relä styr strömmen till hel/halvlyserna om man kopplar rätt, fast jag orka inte dona och tjorva så jag beställde 2 set... om jag nu vill utöka mina lyktor i framtiden till lysen i spoilern så kan jag utnytja denna metod och ha 4 lapor påslagna samtidigt istället för 2.

Om du bara ska ha till halv ljus eler heljus så räcker ett sätt men har du båda hel och halv på samma lampa påste du beställa ett sånt sätt och på så sätt får du hel/halv ljus på 1 sett fast det är dyrare ochså, tror det heter nånting med "bi". jag har inte fått mina lamper ännu så jag vill inte rekomendera vart jag köppt ifrån ännu.

aa okej men hör gärna av dig om det funkar bra smile Men jag har tänkt lite på att det kanske inte ser så bra ut för jag har inte klarglass,men det funkar kanske ändå elr vad tror du ?

289 Inlägg
30 januari 2007
Varför inte byta ut strålkastarna till ett par med volvos originalxenon strålkastare? dyker ju upp annonser på blocket titt som tätt på kompletta xenonstrålkastare smile

Sök