Jag tror inte den där är gjord för en motor, jag tror mer den är till för nån slags ventilation lr liknande. Tror inte man kan få upp något särskilt laddtryck i den där, om något alls vill säga.
Jag tror inte den där är gjord för en motor, jag tror mer den är till för nån slags ventilation lr liknande. Tror inte man kan få upp något särskilt laddtryck i den där, om något alls vill säga.
I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82Vin#10429" Min bil underhålls här!!
Jag tror inte den där är gjord för en motor, jag tror mer den är till för nån slags ventilation lr liknande. Tror inte man kan få upp något särskilt laddtryck i den där, om något alls vill säga.
Det är en radial kompressor och ingen fläkt! Monterad på lämplig motor kan den ladda på duktigt! Tveksamt om den kommer från en fartygsdiesel. Då är det en gammal rackare.
Stora fatygsdieslar (tvärstycksmotorer) har betydligt större aggregat och beroende på antal cylindrar upptill fem turboaggregat. effektspannet för de största motorerna ligger på 41000-97000KW på en motor!
klent! Vi brände 80 ton tygnet i marchfart (18 knop) och ca 85varv/min på MV Atlantic Concert. Motorn en rak 6a på 27000hk. På en rundresa (5 veckor) blev det knappt 2500 Ton, vilket även motsvarar en "tankfyllning".
Miljöförstörare? Utan handelsflottan så skulle vår planet inte fungera! Verkningsgraden är över 50% på denna typen av motorer. Det som inte är så bra är att bunkern eller bränslet man kör på innehåller ganska mycket svavel. I östersjö området är det dock lag på och köra med lågsvavlig bunker.
Bränslet man kör på är ingen diesel utan något som liknar tjära eller asfalt. i rumstemeratur är det knappt flytande och man måste hålla en insprutnings temperatur på cirka 120 grader. Ganska omfattande bränslesystem med andra ord.
Manliga maskiner. och ja som tyckte att skolans maskiner var stora. fick lixom in handen i kompressorhuset på en av aggregaten.
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Jag tror inte den där är gjord för en motor, jag tror mer den är till för nån slags ventilation lr liknande. Tror inte man kan få upp något särskilt laddtryck i den där, om något alls vill säga.
Det är en radial kompressor och ingen fläkt! Monterad på lämplig motor kan den ladda på duktigt! Tveksamt om den kommer från en fartygsdiesel. Då är det en gammal rackare.
Stora fatygsdieslar (tvärstycksmotorer) har betydligt större aggregat och beroende på antal cylindrar upptill fem turboaggregat. effektspannet för de största motorerna ligger på 41000-97000KW på en motor!