2504
Sök

Tempgivaren för motorstyrning

122 Inlägg
19 maj 2021
Trådstartare
Hur byter man tempgivaren för motorstyrningen ? Är det bara o skriva ur den gamla och i med den nya?

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
19 maj 2021
MelvinTurbo skrev:
Hur byter man tempgivaren för motorstyrningen ? Är det bara o skriva ur den gamla och i med den nya?

beror ju lite på vad det är för bil men i regel är det så.  men några regler du måste följa är att INTE byta den när motorn är varm.   kylarsystemet är under tryck givaren sitter i vattenströmmen så tar man bort givaren kommer vattnet spruta ur hålet och det slutar inget bra. 

men är motorn kall så kan du bara ta loss givaren och snabbt få i den nya fylla på glykol som rann ut sen är det bara att köra vidare

Kör fort så hinner inget hända...

122 Inlägg
19 maj 2021
Trådstartare
Growe skrev:
MelvinTurbo skrev:

beror ju lite på vad det är för bil men i regel är det så.  men några regler du måste följa är att INTE byta den när motorn är varm.   kylarsystemet är under tryck givaren sitter i vattenströmmen så tar man bort givaren kommer vattnet spruta ur hålet och det slutar inget bra. 

men är motorn kall så kan du bara ta loss givaren och snabbt få i den nya fylla på glykol som rann ut sen är det bara att köra vidare

Okej! detta gäller alltså tempgivaren till motorstyrningen? är en b230fk som sitter i min 945 från -96 som ska bytas. Tempgivaren för motorstyrningen sitter under 3:dje insuget va?

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
19 maj 2021
hade jag haft något minne hade jag vetat.. men det är lätt att se skillnad på dom.. den ena har samma kontakt som sidoblinkersen på framsköremn den är till mätarhuset den som har spridarlik kontakt är till ecu smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök