3922
Sök

Erfarenhet av olika dumpventiler?

191 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
funderar på att skaffa mig en ny dump bara för att jag vill tongue  kolla på ridetech där jag ändå ska köpa några andra saker.. vilka rekomendearar ni av de öppna dumpventilerna? de står mellan greddy type S, greddy type RS, och hks dumparna.. så va säger ni?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Väghyvel
252 Inlägg
31 januari 2007
hade inte köpt någon där brukar inte vara allt för bra kvalite på kopiorna sen så vet man ju inte om dom är riktigt tär heller ju.. satsa heldre på en riktig..

191 Inlägg
1 februari 2007
Trådstartare
och med en "riktig" menar du en som kostar troligtvis lite över 1000 kr va?

har funderat på de och kollat runt lite.

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

1 231 Inlägg
1 februari 2007
Lennstrom skrev:
och med en "riktig" menar du en som kostar troligtvis lite över 1000 kr va?

har funderat på de och kollat runt lite.

eller de som kostar lite mer än så ... smile
någon GFB dump eller riktig Greddy dump hade ju jag kört med ...
tror det blir GFB smile

Väghyvel
252 Inlägg
1 februari 2007
jag kör själv med gfb dumpen o är riktigt nöjd dom kostar 2000 ca för hybriden...

1 231 Inlägg
1 februari 2007
joel_h skrev:
jag kör själv med gfb dumpen o är riktigt nöjd dom kostar 2000 ca för hybriden...

har du den öppen , återcirk ... eller hybrid ? smile

2 911 Inlägg
1 februari 2007
Kan bara instämma, skippa dumpventilerna som säljs sådär billigt, dom kan maximalt användas som munstycke till trädgårdsslangen wink

Väghyvel
252 Inlägg
2 februari 2007
Tigerofsweden skrev:
joel_h skrev:

har du den öppen , återcirk ... eller hybrid ? smile

jag har den bara återcirkulerande det är det bästa för motorn jag har..

138 Inlägg
2 februari 2007
Någon som vet någon dump som kvittrar och låter skönt = )?

Väghyvel
252 Inlägg
2 februari 2007
morron_soo skrev:

hks ssqv är det som kvittrar...

138 Inlägg
2 februari 2007
joel_h skrev:
morron_soo skrev:

hks ssqv är det som kvittrar...

Oki tack så mycket för svaret = )
Senast redigerat av morron_soo (2 februari 2007)

138 Inlägg
2 februari 2007
Satt och kollade på en hemsida nu där det är massa olika dumpljud men hks ssqv verkade ju bara kvittra ibland. nåt mer man måste köpa till för att det ska kvittra eller?

Väghyvel
252 Inlägg
2 februari 2007
morron_soo skrev:
Satt och kollade på en hemsida nu där det är massa olika dumpljud men hks ssqv verkade ju bara kvittra ibland. nåt mer man måste köpa till för att det ska kvittra eller?

det vet jag inte men med ett öppet filter blir det ju lite skillnad i ljud med..
sen blir ju ljudet olika från bil till bil med beroende på ladd tryck o placering mm...
Senast redigerat av joel_h (2 februari 2007)

302 Inlägg
2 februari 2007
e verkligen en kopia för säg en 800-900kr så mycket sämre än en dump för uppåt 2500-3000 att de e värt att köpa en. Alla har inte råd o då är de väl ändå ett bra alternativ man betalar väl en del bara för märket me skulle jag tro som på allt annat

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

5 710 Inlägg
2 februari 2007
morron_soo skrev:

En "dumpventil" SKALL inte kvittra.....då gör den sitt jobb dåligt.
Och jag hoppas att funktion går före ljudupplevelsen?

MVH Jonas
..............

197 Inlägg
2 februari 2007
jag kan rekomendera en hks race håller bra å gör sitt jobb långt bättre en alla "kopior" å billigare dumpar....kostar 2900:- på gik turbo
Ps rallycrossbilarna med 550hk kör med den vilket bör vara ett hyffsat betyg eller?

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

1 231 Inlägg
2 februari 2007
DanneDynamit skrev:
e verkligen en kopia för säg en 800-900kr så mycket sämre än en dump för uppåt 2500-3000 att de e värt att köpa en. Alla har inte råd o då är de väl ändå ett bra alternativ man betalar väl en del bara för märket me skulle jag tro som på allt annat

man ska helst  ha en orginal , för kopiorna kan läcka o sånt har jag för mig jag hört och läst...
sen är orginal alltid bättre än kopia ...

138 Inlägg
2 februari 2007
jonTe skrev:
morron_soo skrev:

En "dumpventil" SKALL inte kvittra.....då gör den sitt jobb dåligt.
Och jag hoppas att funktion går före ljudupplevelsen?

jo ja vet att det skadar turbon när det kvittrar men helst så hade jag velat ha en dump som kan göra både och beroende på hur mycket man laddar.

Men det låter jävligt underbart när det kvittrar = )

727 Inlägg
4 februari 2007
Det är ej ventilen som kvittrar..luften som studsar i turbon å har du öppet filter så låter det därifrån, en hks ssqv ger ett visslande ljud, men du kan även byta ut "munstycket" på den till ett annat ljud. om du har en äkta vill säga..

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

236 Inlägg
4 februari 2007
morron_soo skrev:

Vilken sida är det? Tacksam för adressen! smile

Sök