Hamno skrev:
Hej,
Mina föräldrar köpte en Nissan för ca 3 månader sedan och 2 dagar efter köpet upplevede dom att bilen "hackade/hostade" lite när man körde så
dom lämnade in bilen till återförsäljaren som i sin tur skickade den vidare till Nissan för undersökning, där Nissan konstatera att automatlådan var trasig.
Återförsäljaren använder sig av autoconcept garanti och det hela verkar som att autoconcept inte vill stå för kostnaderna så bilförsäljaren har skickat bilen vidare till en lokal firma som ska reparera automatlådan. Det hela känns som att återförsäljaren försöker fuskfixa eller hitta en billig lösning.
Mina föräldrar har även varit i kontakt med Nissan där dom tyckte det hela var lite underligt då en reperation av det felet skulle kosta like mycket som att ersätta hela lådan.
Nu har bilen stått där i snart 3 månader utan att någon låda har reparerats.
Jag bara undrar om man har någon rätt som konsument att häva köpet eller vart man kan vända sig för att få mer hjälp ang detta.
""Dom köpte en Nissan för ca 3 månader sedan"" Var den ny, 1 år tio år? Eller ännu äldre. Vilken modell var det?
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!