4110
Sök

Volvo V60 D4 190hk motoroptimering

5 Inlägg
13 augusti 2021
Trådstartare
Hej,

Har nyligen köpt en 2017 års modell av Volvo V60 D4 på 190hk.
Min fråga är ifall någon att optimerat och har erfarenhet av det? Och ifall det är värt ifall man vill ha ytterligare lite kraft i bilen?

/Johan
Senast redigerat av Johanmil (13 augusti 2021)

4 824 Inlägg
13 augusti 2021
Johanmil skrev:
Hej,

Min fråga är ifall någon att optimerat och har erfarenhet av det? Och ifall det är värt ifall man vill ha ytterligare lite kraft i bilen?

/Johan

jag har en V60 D4 ´16 med automat som jag har Polestar optimerat så den har nu 200Hk och 440Nm istället för 190Hk och 400Nm, visst det är ingen direkt effekt ökning men iom att även mjukvaran till gaspedalen och växellådan ändras (om man har automat) så känns den helt annorlunda mot innan, så som den känns nu borde den gjort ifrån början.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

5 Inlägg
13 augusti 2021
Trådstartare
Christian S skrev:
Johanmil skrev:
Hej,

/Johan

jag har en V60 D4 ´16 med automat som jag har Polestar optimerat så den har nu 200Hk och 440Nm istället för 190Hk och 400Nm, visst det är ingen direkt effekt ökning men iom att även mjukvaran till gaspedalen och växellådan ändras (om man har automat) så känns den helt annorlunda mot innan, så som den känns nu borde den gjort ifrån början.

Ja okej! Har manuell låda men kanske funkar liknande där då!

4 824 Inlägg
14 augusti 2021
Johanmil skrev:
Christian S skrev:
Johanmil skrev:
Hej,

/Johan

Ja okej! Har manuell låda men kanske funkar liknande där då!

du kan läsa mer här https://www.volvocars.com/se/bilar/uppt … optimering

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök