3624
Sök

Varför gillar ni en Volvo 740?

DFFL
9 020 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Camitz skrev:
Du kan nog inte räkna med att du har högre betyg än vad killen med v40 har efter denna tråden startades smile Såna här trådar brukar spåra ur och det e ju en del volvo folk här på garaget!

Som sagt smaken e som baken, DELAD
klart några gillar den några inte, så nu slutar vi bråka smile

Ska nog överleva bönderna tongue

EDIT:
Bilen är offline, lika bra.
Slipper jag bli deprimerad när jag ser att miffona gett mig 45 ettor på 20 minuter eller något.
Senast redigerat av FireTraXX (2 februari 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

646 Inlägg
2 februari 2007
hehehe risken finns ju smile

svetsare
119 Inlägg
2 februari 2007
ja du har inget mer o säja..hahah

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!

DFFL
9 020 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Eller så gör jag som du, köper en 740 och garderar mig.
Kan ju alltid använda den som toalett eller brasved...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

svetsare
119 Inlägg
2 februari 2007
ja gör det!!!

Det fins bara ett riktigt bra bilmärke.
gissa!!!

362 Inlägg
2 februari 2007
FireTraXX skrev:
Camitz skrev:
Du kan nog inte räkna med att du har högre betyg än vad killen med v40 har efter denna tråden startades smile Såna här trådar brukar spåra ur och det e ju en del volvo folk här på garaget!

Som sagt smaken e som baken, DELAD
klart några gillar den några inte, så nu slutar vi bråka smile

Ska nog överleva bönderna tongue

hmm.. överleva bönderna?? någonting säger mig att volvo alltid kallats för en riktig svenson bil? och hur många svensons är bönder???
sen måste jag ju säga att 740 kanske är "ful" (inte enligt mitt tycke) men som det har sagts förut att det är billiga delar osv det gör ju sitt.. för det priset du får köpa begagnade delar för det kan man köpa nytt för till volvo. inget ont om din saab eller vad det var men det är väl en ganska dum fråga? jag menar varför fråga en golfspelare varför han gillar golf?

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

555 Inlägg
2 februari 2007
Asså geez, fattar inte att folk jämför bilar som är 15+ år gamla bilar med bilar som är från den moderna tiden, ska ni jämföra 740 så jämför den för fan med såna i den tiden, dvs slutet av 80-talet och början av 90-talet.

DFFL
9 020 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Stereotypen av en 740-ägare bor på en bondgård mitt i skåne (Åtminstone här i malmö).
Min bil är en Audi, och ifall någon inte tycker om den så tänker inte jag tvinga den personen att göra det. Kommer inte heller bli skitsur ifall någon gör det. Blev ganska sur däremot när det började hagla 1:or p.g.a. denna tråden...

Meningen med denna tråden var att jag ville veta vad folk tyckte var snyggt med 740.
Nu vet jag, det är 4-åringens linjer och de sunkiga sätena...

Russel Crowe, Gladiator.

555 Inlägg
2 februari 2007
Kalla den för bonnebil är fan inte rätt heller, om man stylar den ja, men det är ju så med alla ruttna bilar, tror inte 740 skulle va gjord som en sportig bil med snygg look, utan en ride som är driftsäker i laglig hastighet med rätt körning.

555 Inlägg
2 februari 2007
FireTraXX skrev:
Stereotypen av en 740-ägare bor på en bondgård mitt i skåne (Åtminstone här i malmö).
Min bil är en Audi, och ifall någon inte tycker om den så tänker inte jag tvinga den personen att göra det. Kommer inte heller bli skitsur ifall någon gör det. Blev ganska sur däremot när det började hagla 1:or p.g.a. denna tråden...

Meningen med denna tråden var att jag ville veta vad folk tyckte var snyggt med 740.
Nu vet jag, det är 4-åringens linjer och de sunkiga sätena...

Snyggt? Det är ju många som säger att den inte är snygg men har massa andra positiva saker, men nej du vill ju leta efter negativa saker och ta upp det hela tiden. Är det något du vill säga så gör det.

FreddeK
2 februari 2007
har en 745 och ja den är kantig men också väldigt rymlig! Har dock ingen användning av den förutom att sladda med nu=) Men jag tror dom mesta gillar sina volvos för det dom ska göra...lasta och slita! för det är riktiga slitvargar dessa mytomspunna bilar=)

FreddeK
2 februari 2007
bullen30 skrev:
Det handlar väl om vad man tycker om för modeller på bilar ,om jag tex ser en bmw 635 som jag tycker är jävligt fin i mitt tycke så kanske inte du tycker det.
men bara för det så behöver jag ju inte snacka skit om din bil för det.

Jag gillar också bmw 635=)))

499 Inlägg
2 februari 2007
Camitz skrev:
hmm härlig tråd detta smile Tja jag äger både en Audi A4 å en Volvo 740 å jag måste säga att jag tycker nog fan om båda bilarna lika mycket, visst mer kvalite i audin än volvon å goare väghållning å så vidare. Men det är något när man sätter sig sin gamla bettan och ut å piskar den på gruset. Den ställer alltid upp på lite bus!

Hade man haft ekonomin att har kvar den samtidigt som man har dom 2 andra bilarna så hade jag inte tvekat. En mycket bra trotjänare!

Sen utseendet kanske inte är det bästa men jag tycker på något sätt att dom personer som lägger ner sin själ i sin bil även ( gamla 740 ) brukar lyckas bra!!! Det är som någon innan skrev att även om den är kantig så är den tilltalade på något vis!!!

MVH Mikael

Du har ju fattat det hela. Att jämföra en 740 med en BMW M3 och säga att 740n är trött, hur rättvist är det? Att säga att mina nya stolar som gått 1200mil är mycket skönare än ett par 740 säten som har blivit skålade efter 30000mil i trafik, säg att bilen är kantig, vilken bil från 80-talet är inte det?

740 är inget prestandamonster, det är en bil som startar och går och går och går och går... En riktigt bruksbil. Jag säger inte att 740n är världens snyggaste bil, men jag tycker att det är bland de snyggaste bilarna från 80-talet. En 740 med fina fälgar och bra puts tycker jag ser rätt bra ut. I och för sig är väl jag lite partisk i frågan

Ni som klagar på 740 och säger att era nya bilar har mycket bättre kvalite än de gamla rödblockarna har fel. INGEN bil är mer driftsäker. Jämför andelen 740 som finns kvar med exempelvis andelen fordar, oplar och japanare från samma år så ska du se att det finns procentuellt fler Volvo kvar. Fast det kanske beror på att det bara är Volvo-bilarna som finns kvar från 80-talet... Det beror ju inte på att det är fler Volvo sålda, utan på kvalite.

Volvo 740 är kvalite, lättmekad, billig, hyffsad komfort och riktigt rolig när det kommer lite snö. I övrigt är det en ultimat första bil som går att få riktigt fin för lite pengar..

Så, nu kan ni mobba mig hur mycket ni vill, skriva att jag har en ful 740 osv, men vem har blankast bil av oss då?

1 723 Inlägg
3 februari 2007
det är inte den vackraste bil som finns. men det är en smaksak som allt annat. jag förstår inte hur folk kan gilla t ex audi.

tyckte 740n var ganska trevlig att köra nu när jag inte hade nåt annat under senaste veckan. det är ingen räser men den tar en dit man vill.

att många tycker om den är väl för att den har billiga delar, är billig att äga och är rejäl och går inte sönder för minsta lilla. De är inte dyra att köpa och är en naturlig ungdomsbil nu när 240n börjat bli lite för gammal.

ang linjerna som en 4 åring ritat med linjal... Jag tycker många bilar från samma tidsålder är rätt kantiga de med.
Senast redigerat av falloutboy (3 februari 2007)

555 Inlägg
3 februari 2007
Helt rätt Hellquist, tycker du har en fin bil också, men själv hade jag aldrig lagt så mycket pengar på en 740. Du borde inte styla den mer förutom lacka listerna kanske!
Senast redigerat av lanred (3 februari 2007)

"Ijenkligen"
788 Inlägg
3 februari 2007
Sushikocken skrev:
jag tycker volvo 740 är näst fulaste volvon efter 440:n

WTF!? big_smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

Kettunen
3 februari 2007
Gillar inte heller 740 såvärst. Visst billig och bra! Startar i alla väder. Men den e ju inte snygg nånstans:S Lixom den är fyrkantig precis som att en i 5e klass lärt sig att måla en rektangel typ.

499 Inlägg
3 februari 2007
lanred skrev:
Helt rätt Hellquist, tycker du har en fin bil också, men själv hade jag aldrig lagt så mycket pengar på en 740. Du borde inte styla den mer förutom lacka listerna kanske!

Tackar! Har inte lagt så mycket pengar på min. Ljud och fälgar kan ju inte räknas. Det måste man ju köpa oavsett bil man har smile Mycket av "stylingen" är begagnad och jag räknar med att få tillbaka mycket av det jag lagt.

1 112 Inlägg
3 februari 2007
Camitz skrev:
hmm härlig tråd detta smile Tja jag äger både en Audi A4 å en Volvo 740 å jag måste säga att jag tycker nog fan om båda bilarna lika mycket, visst mer kvalite i audin än volvon å goare väghållning å så vidare. Men det är något när man sätter sig sin gamla bettan och ut å piskar den på gruset. Den ställer alltid upp på lite bus!

Hade man haft ekonomin att har kvar den samtidigt som man har dom 2 andra bilarna så hade jag inte tvekat. En mycket bra trotjänare!

Sen utseendet kanske inte är det bästa men jag tycker på något sätt att dom personer som lägger ner sin själ i sin bil även ( gamla 740 ) brukar lyckas bra!!! Det är som någon innan skrev att även om den är kantig så är den tilltalade på något vis!!!

MVH Mikael

du tog typ orden ur munnen på mig!!! Jag instämmer helt klart på detta inlägg

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 februari 2007
Jag gillar dom inte helt enkelt smile Volvoraggarna i sandviken har dom fullproppade med wounderbaums å sen står dom brevid sopcontainrarna vid ICA varje kväll...

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök