förvänta dig noll och ingen skillnad vid normal körning... istort sätt är det bara att effekten finns när man ger full gas och växlar vid varvstoppet.. annars blir det noll och ingen skillnad. polarn jobbar med optimeringar så vi ha testat ett par med 140hk maskinen före och efter optimering. och det blir inte mer raketer för att man optimerar dom.. 140 är ju dock en helt okej motor som fungerar ganska okej med den effekten den har vet att min sambos morfar kollade noga när han köpte sin s60 ny 2003 och han insåg att enda skillnaden i effekten mellan en 140 och 170hk var på höga varv där man istort sätt aldrig ligger.. så förvänta dig ingen snabb bil efter optimering. normalt sätt är jag för optieringar men i detta fallet gör det väldigt lite skillnad i verkliga livet. tyvärr min polo som gick från 90hk 230nm hamnade på 135hk och 310nm blev ju som en ny bil genom hela registret men då är det turbo det är det som gör den stora skillnaden lite mer laddtryck över hela registret gör underverk för hur en bil känns
Kör fort så hinner inget hända...