Hur kan jag kolla så att jag vet att pumpen nu funkar som den ska?
Hört att man ska lyssna på ljud när man sätter igång bilen i startläge men det är svårt att avgöra så
Enkla förslag till en amatör?
Bränslepumpen brukar vara ganska "digital" i sitt beteende. Antingen går den, och då går bilen, eller så går den inte. Bästa sättet att se om den går är ju att helt enkelt känna på pumpen när du (någon) slår på tändningen. Det brukar också gå att kolla om det finns bränsletryck vid fuelrail:en på motorn.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Hur kan jag kolla så att jag vet att pumpen nu funkar som den ska?
Hört att man ska lyssna på ljud när man sätter igång bilen i startläge men det är svårt att avgöra så
Enkla förslag till en amatör?
Bränslepumpen brukar vara ganska "digital" i sitt beteende. Antingen går den, och då går bilen, eller så går den inte. Bästa sättet att se om den går är ju att helt enkelt känna på pumpen när du (någon) slår på tändningen. Det brukar också gå att kolla om det finns bränsletryck vid fuelrail:en på motorn.
När jag starta bilen först , lätt det inte så bra men det kanske var för att det inte hunnit komma in bensin i pumpen. Sen andra gången lätt det som vanligt. Ja eller hur om pumpen skulle krångla så går bilen helt enkelt inte?
Det var en kontakt som sitter där inne i bränsleamaturen som var svår att få på plats men om den ramlar av så stannar bara bilen antagligen?