Det går ju att starta genom att "köra med en mejsel direkt på startmotorn".
Utvecklade bara det och drog en kabel från ena punkten på startmotorn till en knapp inne i bilen - och sen en annan kabel från knappen till den andra punkten på startmotorn.
Fungerade perfekt även i skarpt läge = då bilen trilskas såsom jag beskrivit tidigare i tråden.
Skönt att det är löst, men...
Varför drog du inte bara kabeln till ditt (nyligen utbytta) tädningslås istället så slipper du ha en knapp och kan starta bilen med nyckeln som det är tänkt...?
Du har ju faktiskt lagat 99% av felet, men istället för att nå 100% avslutat med en knapp, istället för att ansluta den nya kabeln på tändningslåset.
igentligen är ju inget fixat.. felet är inte hittat ännu.. jag skulle personligen leta på vart den tappar kontakten. jag tror på någon orginal skarv eller på härvan på motorn.. problemet är ju när man börjar fulskarva in kablar hejvilt så är ju risken stor för framtida problem..
Ja jo, iofs har du en poäng där.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/