Jag kan inte sitta still och jag kan inte komma ifrån Dodge Challenger heller, jag klickar verkligen med den bilen.
Ingen ser framemot mörkret, kylan och slasket men jag gör det! Då jag har en krockad Challenger som skall göras i ordning.
Rakt på sak, Challenger sxt+ 2016 som fått sig en "bra" front smäll och i samband med det så blev den även påkörd bakifrån.
Rutorna krossade och vänster fram dörr Fått sig en bra stor buckla, utöver det så har länkarmar och hjulupphängningen gått av helt.
Vänster fram fälg fått sig en 20cm spricka.
Detta blir en kanon projekt, det är såna utmaningar jag söker! Kan denna bli en fin bil igen? Det får vi se!
Dag 1
Flög till Stockholm för att hämta bilen
Så här såg den ut
Bilen lastas på bärgningsbilen ( ingen rolig historia då Challengern rullade på endast 3 hjul). vi kör från Stockholm till västra Götaland, totalt 60 mil och ca 5.5h körning..
Dag 2
Lite enklare inspiktion samt laddning av batteri. Tog bort skadade delar för att få en hum om vad som behövs och om ramen tagit skada.
Tur i otur så såg skadan ytlig ut och ramen verkar ha klarat sig bra tack vare att hjulupphängningen tog det mesta av smällen.
Nästa inspektion är en mer omfattande där vi mäter in allt med laser och inspektera ev. Energi som tagit sig till "osynliga" och icke drabbade delar av bilen ( energi förflyttning upptäcks i form av små bucklor en bit från själva skadan) inga bra tecken om sådant upptäcks
Så såg bilen ut när den kom fram till sitt nya hem