3315
Sök

kört på ett rådjur

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Usch när jag åkte hem från flickvännen igår så körde jag på ett rådjur.
Har kollat lite på bilen nu i dagsljus och skadorna är inte jätteallvarliga så nu är frågan om jag ska lämna in den eller om jag ska köpa delar själv.

Delar som verkar vara sönder är frontspoiler och grillen. Vad tror ni?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
2 februari 2007
Försäkring?

Det lär ju vara billigare att betala självrisken än att fixa hela reparationen själv.

Tråkigt när sånt händer iaf sad

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Örebroare i exil
970 Inlägg
2 februari 2007
Vad har du för självrisk? Har du bra kontakter med skrotar o dyl blir det nog billigare att fixa själv om det bara är kosmetiska skador.

Hej FRA!

DFFL
9 020 Inlägg
2 februari 2007
Läge att styla?
Bra ursäkt ifall din respektive tycker det är onödiga pengar:P

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
det är just läge på styla som är frågan. känns ju ungefär som att jag får några tusenlappar rabatt om jag stylar den nu. självklart har jag försäkring men jag har högsta självrisken

1 893 Inlägg
2 februari 2007
Ta den på försäkringen i alla fall...
Kostar mer än du tror med delar och lack.
Ser ju inte så farligt ut eller hur?
Möte med rådjur förra sommaren!
http://hem.bredband.net/vaisanen/Deer1.JPG
Bara ny lampa och lite spackel och lack så är den som ny..?
Försäkrings bolagets bessiktnings man frågade om jag ville laga bilen själv.
Tyckte jag lät som ett utmärkt förslag. Kan man ju passa på att "styla med rabatt".
Jag fick 25k för att laga upp bilen. - Det lilla och 25k, jag tänkte att man får krocka med rådjur lite oftare, kan ju inte kosta 10k at fixa...?
Det kostade över 25k!
Bessiktnings man sa att om jag incisterat på att lämna in bilen på deras bekostnad, så skulle han löst in bilen. (Värderad till 60k vid tillfället.)

Så kolla upp vad saker kostar, innan du bestämmer dig.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Ta den på försäkringen i alla fall...
Kostar mer än du tror med delar och lack.
Ser ju inte så farligt ut eller hur?
Möte med rådjur förra sommaren!
http://hem.bredband.net/vaisanen/Deer1.JPG
Bara ny lampa och lite spackel och lack så är den som ny..?
Försäkrings bolagets bessiktnings man frågade om jag ville laga bilen själv.
Tyckte jag lät som ett utmärkt förslag. Kan man ju passa på att "styla med rabatt".
Jag fick 25k för att laga upp bilen. - Det lilla och 25k, jag tänkte att man får krocka med rådjur lite oftare, kan ju inte kosta 10k at fixa...?
Det kostade över 25k!
Bessiktnings man sa att om jag incisterat på att lämna in bilen på deras bekostnad, så skulle han löst in bilen. (Värderad till 60k vid tillfället.)

Så kolla upp vad saker kostar, innan du bestämmer dig.

tackar för varningen ska kolla upp detta noga

348 Inlägg
2 februari 2007
Inte för att låta som en djurrättsaktivist

Men hur gick det med rådjuret?

1 893 Inlägg
2 februari 2007
BBR skrev:

Mitt rådjur försvan skadat in i skogen.
En hel del blod på vägen, den skar upp sig på lyckt arangemanget.
Jag märkte upp platsen och ringde 112...

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
BBR skrev:

stendog. hamnade precis vid en reflexstolpe så polisen sa att jag inte behövde märka de.

Colaberoende
1 219 Inlägg
4 februari 2007
Min smäll med Rådjur kostade 24k för försäkringsbilaget att laga.
Hade sådan panik att få bilen klar och tänkte inte i banorna att skaffa en annan front och ångrar det nu i efterhand men den fixades till riktigt bra.
När jag visade upp bilen så förbjöd verkstaden mig att köra den på gata så jag fick låna en bil gratis av dom. (Goodwill)

Har du Metalliclack så kan det behövas en "merlack" på bilen så färgerna tonas in bra om dom inte stämmer direkt.

Inte bara frontspoilerna kan vara trasig, Olika fästen kan också gett efter.

Jag skulle nog valt att försäkringsbolaget fixade bilen men alternativt att kika på annan front och grill om du ska göra om den och se vad försäkringsbolaget säger om att du t.ex betalar mellanskilnad eller du kanske även har sån tur att det blir billigare.

Mvh. Ena

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Ena skrev:
Hade sådan panik att få bilen klar och tänkte inte i banorna att skaffa en annan front och ångrar det nu i efterhand men den fixades till riktigt bra.
När jag visade upp bilen så förbjöd verkstaden mig att köra den på gata så jag fick låna en bil gratis av dom. (Goodwill)

Har du Metalliclack så kan det behövas en "merlack" på bilen så färgerna tonas in bra om dom inte stämmer direkt.

Jag skulle nog valt att försäkringsbolaget fixade bilen men alternativt att kika på annan front och grill om du ska göra om den och se vad försäkringsbolaget säger om att du t.ex betalar mellanskilnad eller du kanske även har sån tur att det blir billigare.

Mvh. Ena

tack för bra svar.
har pearllack vet inte hur man går tillväga för att lacka sån :S någon som har koll på detta? ska kolla fästena i veckan så får jag se om dom klarat sig

41 Inlägg
4 februari 2007
tråkigt de dära sad men du fick lite köttfärs i frysen nu tongue

Colaberoende
1 219 Inlägg
4 februari 2007
Det dom bytte på min bil var kofångaren, skärmen och huven.

Det som lackerades var hela fronten med skärmar, huv och båda framdörrarna (pg.a nyansskillnad). På dörranra tunnade dom ut färgen så det inte skulle skifta så mycket i nyans.
Lackfirman som hade gjort detta hade tyvärr gått emot en dörr med en nylackerad detalj och sedan klarlackat över detta så dom fick göra om det igen. Så jag fick ännu mer färg och lack på bilen.

Låter krångligt men jag slapp ca 2000 stenskott pg.a detta.
Dom kommer fixa din Pearl också, annars är det ju bara att reklamera.

/Ena

dusty skrev:
Ena skrev:

Mvh. Ena

tack för bra svar.
har pearllack vet inte hur man går tillväga för att lacka sån :S någon som har koll på detta? ska kolla fästena i veckan så får jag se om dom klarat sig

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 februari 2007
ellr så gör vi som en polare (jägare) körde på huvudet på ett rådjur det krossades djuert dog knall fall hmm
han ringde snuten dom sa lägg det i i skogen så försvinner det naturlig väg han fatta nada tongue
slängde in det i bagagen körde till kött handlarn å sålde det för 1500 big_smile

873 Inlägg
5 februari 2007
Det är ju inte alltid man kan käka vilt man kör på.

Frigörs väll något toxin i blodet?

Don't get mad, get even.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 februari 2007
Sandman skrev:
Det är ju inte alltid man kan käka vilt man kör på.

Frigörs väll något toxin i blodet?

m kanske det tongue men de va ju huvet som flög han e ju jägare som sagt han tog ur det sen så är det ingen fara
men om det inte är urtaget och det är varmt då är det inte ätbart

252 Inlägg
5 februari 2007
Hej och hå i klubben:
http://www.moggward.mine.nu/~r2d2/bilder/850/850djur.jpg
(60Km/h ärligt!)Skärm, huv, blinkers, Strålkastare+ plast under, grill, tvärplast, . Lack: dörr kofongare, backspegel.

//Janne

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Janne skrev:
Hej och hå i klubben:
http://www.moggward.mine.nu/~r2d2/bilde … 50djur.jpg
(60Km/h ärligt!)Skärm, huv, blinkers, Strålkastare+ plast under, grill, tvärplast, . Lack: dörr kofongare, backspegel.

auch tog försäkringsbolaget hand om skadan?

252 Inlägg
5 februari 2007
Japps jag hadde extraförsäkring mot djur så jag slapp självrisk.
Lite surt var det att det var före semestern och volvo hadde inga tider förrän efter...
Åkte hela sommaren med bucklig bil...

//Janne

Sök