panda666 skrev:
Christian S skrev:
trubbelturbo skrev:
Lägg ut den på blocket för 5000kr med rubriken "reparationsobjekt".
Lista alla fel ni känner till och
se till att ni döljer telefonnumret. Då kan ni välja i lugn och ro vilken spekulant som känns seriös och som ni kan tänka er att göra affärer med.
Så här har jag gjort och det har fungerat bra. 🙂
sedan någon månad tillbaka så visas inte telnr inlagda av privatpersoner utan endast i företagsannonser.
oj vad bra, trodde ja va ensam om det, kan inte heller se nummer längre. Ang blocket enligt min erfarenhet e de flesta jobbiga människor som dyker upp när det gäller billiga bilar iaf, och dom flesta som säljer sin bil brukar inte säga vad det är för fel utan alla skriver i annonsen att bilen är i bra skick och vanligt slitage* Bilen är trots allt 20 år gammal bla bla bla* Sen när man har kört 200km så ser man att bilen är slut. Väldigt mycke lotto med blocket tyvärr.
Till Husse: Du vet att det är bättre att visa kärlek och respekt än att visa hat och negativitet. Låt folk bara vara ifred och låt alla bara att leva sina liv hur dom vill. Man kan inte gilla allt här i livet och man kommer inte komma överens med alla men det är bättre att lära sig att förstå varandra. Salam aleikom;)
Jag har haft mest krångel med blonda blåögda svenskar än utlänningar men jag kan bara haft otur?
Eller tur?
Hursom, en prållig historia en av många. Sålde en billig Saab för 2000kr till en blond kille med bilkunskaper över medel enligt han själv, jag var tydlig med att Saaben inte startade och att den tvärdog på en 100 väg, det var 7 mil hemifrån så vi ställde den på en parkeringsplats och lät den stå där la ut en annons dagen efter där mest hobbymekaniker hörde av sig alla med samma fråga "varför dog den"... Hade jag vetat så hade jag nog fixat den. .tänkte jag.
Aja en av flera som var och kikade på den köpte den för 2000kr (en bil som var värd 25 till 35 i fungerande skick).
Härligt tänkte jag.. slippa dalta med den och mer folk.. trodde jag .
2 dagar senare ringer en arg nybliven Saab ägare och säger att jag lurat honom och att han vill ha sina 2000kr tillbaka? Varför tänkte jag? Det visade sig att han trodde att det var kamaxel givare som var dålig... Vilket den inte verkade vara iomed arg Saab ägare.
Vidare hotade han med ena till det andra och även polisanmälan men jag var helt säker på min grej så jag bad han göra den anmälan med en printscreen på annonsen bifogad..
Jag hörde aldrig mer av honom efter det men bilen lade han ut för 8500kr, den startade inte fortfarande och han trodde fortfarande på kamaxel givare, fast han hade ju testat att byta den?
Undra vem som försökte lura vem?
En kul grej; köpte bilen själv av en tant några timmar innan den dog, på väg hem. Jag kom inte ens hem med den.. och det var betydligt mycket mer än det 2000 jag fick för den.
Summa; dra inte alla blonda blåögda över samma kam...det gäller även araben, greken och Jugoslaven.