Hej! Min Volvo 945 -93 stannade förra veckan. Det kom ingen soppa i fulerailen så jag kollade pumpen under sätet. Den gick. Antog då att det var pumpen i tanken som hade gått sönder. Jag testade att plusmata den utanför tanken men hörde den inte. Testade då att plocka ur den och plusmatade den direkt på pumpen då gick den. Vet någon hur det funkar? Går den pumpen hela tiden eller bara när man startar? Hur är den kopplad?
tankpumpen är en matarpump båda pumparna går när man vrider på tändningsnyckeln i någon sec för att bygga upp tryck sen när man försöker starta så startar pumparna igen
tankpumpen är en matarpump båda pumparna går när man vrider på tändningsnyckeln i någon sec för att bygga upp tryck sen när man försöker starta så startar pumparna igen
Men går tankpumpen hela tiden sen när man kör?
Huvudpumpen ska gå hela tiden när motorn går, tror även att tankpumpen ska göra det.
Hur testade du pumpen? Byglade du Relät eller drog du fram separat plusmatning?
Men går tankpumpen hela tiden sen när man kör?
Huvudpumpen ska gå hela tiden när motorn går, tror även att tankpumpen ska göra det.
Hur testade du pumpen? Byglade du Relät eller drog du fram separat plusmatning?